۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۱۵۹
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

روحانیت نسبت به آسیب‌‌های اجتماعی بی‌تفاوت نباشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند حوزه انقلابی، روحیه انقلابی و توصیه به انقلابی بودن می کنند یعنی روحانیان و علما نسبت به ارزش ها حساس باشند.
آشتیانی آشتیانی آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر شنبه در گردهمایی ائمه جماعت مساجد قم که در محل جامع مدرسین برگزار شد با اشاره به آیه 78 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن کریم دلیل مورد نفرین قرار گرفتن بنی اسراییل از جانب دو پیامبر را یکی عصیان و نافرمانی، و دیگری تجاوز و گناه کردن بیان کرده است، در تفسیر المیزان و جاهای دیگر آمده است که این موضوع به دو داستان زمان گذشته در رابطه با امر به معروف و ونهی از منکر اشاره دارد.

 

 

وی با اشاره به آیه 164 سوره مبارکه اعراف گفت:  در زمان بنی اسراییل عده ای بودند که منکر را انجام می دادند، عده ای امر به معروف می کردند و عده ای هم بودند که بی تفاوت بودند.

 

عضو جامع مدرسین افزود: وقتی عذاب خداوند نازل شد تنها کسانی که در مقابل عذاب خدا جان سالم به در بردند افرادی بودند که امر به معروف و نهی از منکر می کردند، بنابراین افراد ساکت در مقابل امر به معروف و نهی از منکر با کسانی که منکر انجام می دهند در یک صف هستند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به آسیب های جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه هر روز در کشور مشاهده می کنیم که آمار طلاق زیاد و آمار ازدواج کاهش پیدا می کند و بسیاری از آسیب های اجتماعی که در گوشه و کنار کشور وجود دارد؛ لذا اگر روحانیان، متدینین و عالمان در مقابل این امر بی تفاوت باشند دچار مشکل می شویم و این آسیب ها دوچندان خواهد شد.

 

وی بر احیای کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و اضهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند حوزه انقلابی، روحیه انقلابی و توصیه به انقلابی بودن می کنند یعنی روحانیان و علما نسبت به ارزش ها حساس باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ابتدای انقلاب با تذکر روحانیان و امر به معروف و نهی از منکر آن ها ممکن بود درگیری شود جانشان گرفته شود اما این ها به این مسائل اهمیتی نمی دادند و رضه واجب را انجام می دادند؛ لذا اگر روحانیان و حوزه نجنبند با این وضعی که پیش آمده است و با این جنگ نرم، خون شهدا پایمال خواهد شد که همه باید به جد در احیای این فریضه متروک شده تلاش کنند./874/پ202/ی

ارسال نظرات