۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۳۲۹۵۵
آیت‌الله سلیمانی:

بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات مسلمانان عبادات ما را زیر سؤال می‌برد

امام جمعه زاهدان گفت: توجه به امور جامعه و دغدغه داشتن درباره حل مشکلات مسلمانان یک وظیفه و تکلیف انسانی است، اگر نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم، مسلمانی و سایر عبادات ما زیر سؤال رفته است.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان امروز در همایش گلریزان زندانیان غیرعمد که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: مراسم گلریزان، مراسم اهتمام است؛ اهتمامی برای حل امور مسلمانان که باید دغدغه همه ما باشد.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از انسان‌ها هستند که برایشان مشکلات به‌ وجود می‌آید و نمی‌توانند از پس مشکلات خود برآیند، در شریعت اسلام آمده اگر کسی آسیب دید و نتوانست از پس مشکلات خود برآید وظیفه اقوام است که برای حل مشکل او به‌ پا خیزند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: کسی که ادعای مسلمانی دارد، اگر نسبت به حل مشکلات برادران دینی خود بی‌تفاوت است، باید در مسلمانی او شک کرد؛ چراکه در روایات اسلامی به فراوانی بر این امر تأکید شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خیلی از جوانان هستند که امروز در زندان‌ها چشم به کمک خیرین دوخته‌اند؛ جوانانی که سرمایه‌های ارزشمند جامعه اسلامی هستند و متأسفانه با جرائم غیرعمد امروز در زندان‌ها محبوس شده‌اند.

 

وی عنوان کرد: اگر به مرحله‌ای رسیدیم که درد دیگران را درد خودمان بدانیم، سود کرده‌ایم و مطمئن باشیم که خداوند نگاه و لطف ویژه‌ای به ما خواهد داشت، زیرا به فکر باز کردن گره ای از مشکلات بندگانش بوده‌ایم.

 

آیت‌الله سلیمانی در پایان افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند «بدانید نیازمندی‌های مردم که به شما مراجعه می کنند، از نعمت های الهی است؛ پس مبادا با رنجاندن مردم نیازمند کفران نعمت کنید، که این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول خواهد شد./831/202/ب2

ارسال نظرات