۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۸۷۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح فرهنگی درباره فرزندآوری/ هر فردی یک هنر بیاموزد

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور، به آیات و روایات در زمینه لزوم افزایش اولاد اشاره و تأکید کرد که به اولاد باید به عنوان بازو نگاه کرد نه این که آن ها را شکم دانست.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، در ادامه بحث مهجوریت قرآن کریم گفت: پیامبر روز قیامت  گله می کند که خدایا مردم قرآن را مهجور قرار دادند.

 

وی با اشاره به مفهوم مهجور افزود: مهجور غیر از متروک است، متروک به معنای ترک کردن و کنار گذاشتن است اما مهجور به معنای این است که چیزی جلوی چشم انسان باشد اما به آن بی مهری کند، پیامبر نمی فرمایند که قرآن رها شده است، قرآن رها نشده بالای سر مسافر و «بک یا الله» قرآن است، قسم به قرآن می خوریم و استخاره با قرآن می گیریم از این رو قرآن متروک نیست و در هر خانه ای وجود دارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که مهجور بودن قرآن یعنی این که به آن عمل نمی شود، اظهار داشت: آیا امروز در انتخاب همسر به قرآن مراجعه می شود که قرآن فرموده اصل ایمان است، قرآن کریم در تمامی زمینه ها از جمله ازدواج، شغل، نامگذاری بچه و دوستی رهنمود دارد.

 

وی ادامه داد: قرآن باید مکتب و تنفس ما باشد، یکی از عناوینی که بنده بدم می آید این است که می گویند شبی با قرآن؛ مگر قرآن برای یک شب است، این سخن همانند این است که بگوییم شبی با اکسیژن آیا چنین چیزی می شود، قرآن کریم می فرماید که رهبر ما باید چه کسی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که قرآن می فرماید از برخی افراد نباید تبعیت کرد چون آن ها به درد رهبری نمی خورند، ابراز داشت: قرآن می فرماید انسان گناهکار، غافل، هواپرست، فاسد، اسراف کار و کسی که میزان نبوده و افراطی باشد به درد رهبری نمی خورد.

 

وی عنوان کرد: قرآن کریم فرموده که به چه کسی باید و به چه کسی نباید رأی داد، قرآن فرموده که انسان چکونه باید تفریح کند، قرآن فرموده که با چه کسانی معامله داشته باشیم، قرآن فرموده که چه چیزهایی می توان خورد و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که تعداد اولاد باید زیاد باشد، در آیه خطاب به انسان آمده یادتان نرود که کم بودید و خداوند به شما منت گذاشت و آمار شما را بالا برد؛ از این آیه معلوم می شود کثرت جمعیت یک نعمت است.

 

وی اضافه کرد: می گویند اگر اولاد زیاد باشد نان ندارند بخورند، اگر نان ندارند با آموزش و دانشگاه عوض شود تا دانشجو و دیپلم ما هنر داشته باشد، روایت داریم که اولاد بازو هستند، اگر گفتند فلانی 20 تا بچه دارد باید گفت خوش به حالش چون 20 تا بچه به معنای 40 بازو است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که متأسفانه امروز 20 تا بچه را به عنوان 20 شکم حساب می کنند، گفت: اگر این گونه فکر شود می گویند چه باید بخورد، فرق می کند که بچه در فرهنگ ما شکم به شمار برود یا بازو باشد.

 

وی افزود: در تابستان هر کسی باید هنری یاد بگیرد، نباید منتظر میز باشیم چون میز نیست، اشکال دارد کسی که لیسانس دارد قالیبافی، نجاری و خیاطی بلد باشد؛ انسان هسته ای را شکافته پز می دهد اما امام باقر(ع) هستی را شکافتند چون باقرالعلوم بودند با این وجود بیل دست ایشان بود، چه اشکالی دارد که کار کنیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که مشکل ما در عرصه فرهنگ است، اظهار داشت: تصور این است که اگر کسی مدرکی گرفت نباید کار کند، وقتی می خواهیم از کارگر نام ببریم می گوییم کارگر بدبخت در حالی که کارگر خوشبخت بوده و فرد بیکار بدبخت است.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم باید به عنوان یک اکسیژن معنوی دیده شود نه این که صرفا یک کتاب مقدس باشد و برای استخاره و «بک یا الله» استفاده شود، همه چیز ما باید از قرآن باشد؛ محبت، غضب، صلح ها، جنگ ها و تمام زندگی انسان باید بر مبنای قرآن باشد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات