۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۸۲۷

پایان ماموریت نیروهای نظامی امارات متحده عربی در یمن

امارات متحده عربی با بیان این ادعا که ائتلاف عربی تجاوز به یمن به اهداف خود رسیده اعلام کرد که ماموریت نیروهای این امیرنشین در یمن به پایان رسیده است.
نیروهای نظامی امارات متحده عربی در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، امارات متحده عربی با بیان این ادعا که ائتلاف عربی تجاوز به یمن به اهداف خود رسیده اعلام کرد که ماموریت نیروهای این امیرنشین در یمن به پایان رسیده هر چند که ممکن است تعدادی از نیروها برای مقابله با آن چه که افراط گرایی خوانده شده در یمن باقی بمانند.

 

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و فرمانده نیروهای نظامی امارات متحده عربی این خبر را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.

 

سخنگوی ائتلاف عربی تجاوز به یمن هنوز به خبر پایان یافتن ماموریت نیروهای نظامی اماراتی در یمن واکنشی نشان نداده است.

 

انور محمد قرقاش، وزیر خارجه امارات متحده عربی در همین ارتباط با دفاع از مشارکت نیروهای نظامی کشورش در تجاوز به یمن مدعی شد که تمامی ابزارهای سیاسی برای حل بحران یمن بی فایده بوده و به مداخله گرایی ایران و حمایت این کشور از حوثی ها باید به نحو موثری پاسخ داده شود.

 

ریاض کهوجی، تحلیلگر مسائل نظامی در این ارتباط گفت: نقش نظامی امارات متحده عربی در یمن پایان یافته و بحران یمن باید از طریق سیاسی حل شود.

 

گفتنی است، مداخله نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت آغاز شد و از ۲ اردیبهشت با نام عملیات احیای امید ادامه یافت.

 

هواپیماهای ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌است./990/ب903/د

ارسال نظرات