۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۶۳۵
آیت الله هادوی تهرانی:

برخی تا زمانی انقلابی هستند که منافع شان تامین شود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تملق و چاپلوسی نزد دیگران یک نوع بت پرستی است، گفت: افرادی به خاطر منفعت انقلاب، انقلابی هستند.
آیت الله هادوی تهرانی آیت الله هادوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، گفت : انقلاب را نباید به خاطر منفعت آن قبول کرد.

 

وی افزود: عبادت برخی از بندگان خدا یک طرفه  است یعنی اگر عبادت آنها منفعت داشته باشد ایمان و اعتماد پیدا می کنند و اگر منفعت نباشد رو برمی گردانند؛ ایمان واقعی آن است که خدا را در سختی ها و مشکلات هم قبول داشته باشد چرا که گرفتاری مقام و منزلت مومن را بالا می برد.

 

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: مومن واقعی باید در برابر نعمت و راحتی شکرگزار باشد و در برابر مشکلات و سختی ها صبر پیشه کند؛ همیشه سختی در دنیا وجود دارد چراکه دنیا برای مومن یک زندان است؛ آزادی مومن آخرت است اما برای کافر دنیا جنت است  و در آخرت گرفتار می شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: برخی انقلاب را دوست دارند تا زمانی که منفعت برای او دارد و زمانی که این انقلاب به او ضرر رساند ضد انقلاب می شوند؛ اگر این انقلاب براساس موازین اسلامی است باید با همه مشکلات آن را باید قبول کرد انسانی که فقط برای منفعت چیزی را قبول دارد در واقع آن را قبول ندارد.

 

وی ادامه داد: ایمان یک امر ارادی است و اگر انسان نخواهد، ایمان به اجبار وارد قلب انسان نمی شود؛ سلامت، زندگی، توفیق روزه داری، در کنار حوزه و مراجع بودن سرمایه ای است که اگر کسی از آن بهره ای نبرد سرمایه را از بین برده و زیان دیده است.

 

آیت الله هادوی تهرانی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا علی رغم پیشرفت های علمی انسان های بت پرست فراوان یافت می شود که این بت ها هیچ گونه نفع و ضرری برای آنها ندارد؛ در دنیای امروز بت پرستی مراتب مختلفی دارد که این بت پرستی در درون انسان ها رشد می کند.

 

وی ادامه داد: تملق و چاپلوسی نزد دیگران یک نوع بت پرستی است؛ کسانی که فکر می کنند دیگران در زندگی آنها مؤثر هستند و گره از کار آنها می گشایند در واقع می توان گفت این رفتار یک نوع بت پرستی است که همه این رفتار ها ناشی از نادانی است چراکه تنها مؤثر عالم خداوند یگانه است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: کار برای خدا یعنی بهتر کار کردن و کار مردم را پیش بردن است؛ کارمند دولت در محل کار خود باید به نحو احسن و تمام وقت کار کند چرا که کار در محل کار وظیفه شخص است./1325/پ202/ج

ارسال نظرات