۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۶۹۳
حجت الاسلام فرحزاد:

توبه کلید قرآنی غلبه رحمت بر غضب الهی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آیات قرآن بیان شده است که «ان الحسنات یذهبن السیئات»، گفت: این آیه نشانه غلبه خوبی‌ها بر بدی‌ها بوده و بیان می‌کند که توبه بنده خاطی کلید قرآنی غلبه رحمت الهی بر غضب الهی است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم سحر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در آیات قرآن بیان شده که معرفت به بعضی‌ها انسان را به عالی ترین درجه کمال می رساند، گفت: محبت انسان به رسول خدا و اهل بیت(ع) از جمله معرفت هایی است که به این شکل بوده و انسان را به عالی ترین درجه کمال و توحید رهنمون می کند.

 

وی افزود: معرفت به ولی خدا و اهل بیت(ع) سبب می‌شود که دعای این بزرگواران برای بنده خاطی و توبه کار موجب بخشش او شود همانطور که دعای انبیای گذشته همچون حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع) برای برادران و فرزندان عامل بخشش و پذیرش توبه آن‌ها شد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از آن جایی که رسول خدا(ص) رحمة للعالمین هستند دعای ایشان نه تنها موجب بخشش بنده خاطی بلکه سرمایه ای برای ادامه راه است؛ زیرا خداوند در قرآن کریم به واسطه مجاهدت های حضرت رسول(ص) و اهل بیت ایشان، به حضرت اجازه شفاعت و بخشش بی حد و حصر محبان ایشان از سوی حضرت حق داده شده است.

 

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه متأسفانه وهابیان به بهانه شرک و توسل لبه حملات خود را متوجه شیعیان کرده اند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که در صورت توبه مؤمنان، رسول خدا(ص) و ولی خدا هم برای آن‌ها توبه می‌کنند بنابراین توسل شیعیان برای توبه به ولی خدا (امام زمان(عج)) عین توحید است نه شرک.

 

وی با تأکید بر اینکه «ان الحسنات یذهبن السیئات» یعنی خوبی‌ها بدی‌ها را از بین می برد، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده غلبه رحمت الهی بر غضب الهی است و بیان می‌کند که در صورت توبه نه تنها خداوند انسان را می‌بخشد بلکه کارنامه عمل او نیز پاک شده و خداوند بدی‌های او را برایش به خوبی و سرمایه تبدیل می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نماز اول وقت یکی از کلیدهای قرآنی است که در بدی‌ها را تبدیل به خوبی می کند.

 

حجت الاسلام فرحزاد صلوات فراوان و مستمر بر رسول خدا(ص) و اهل بیت ایشان را یکی دیگر از راهکارهای غلبه خوبی‌ها بر بدی‌ها عنوان کرد و یادآور شد: صلوات فراوان بر رسول خدا(ص) از کارهایی است که در کارنامه عمل انسان کفه خوبی‌ها را بسیار سنگین می کند./202/968/ب1

ارسال نظرات