۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۶۷۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

مجلس خبرگان خار چشم دشمنان نظام شده است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که آمریکا نماد شیطان در زمین است، گفت: در ایران چه در ماه رمضان و چه در غیر رمضان شیطان در بند است و حتی در آب های ایران هم آمریکاییان را به بند می کشیم.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: جنگ میان خدا و شیطان از آغاز خلقت انسان وجود داشته است و تا قیامت هم ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به دانایی و توانایی شیطان او را موجودی ضعیف در برابر قدرت خداوند دانست و افزود: کسانی که ایمان به خدا دارند در راه خدا می جنگند و کسانی که ایمان ندارند هم در راه طاغوت می جنگند و آتش جنگ میان این دو گروه هیچ گاه خاموش نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به 26 خرداد سالروز شهادت شهیدان بخارایی، امامی، نیک نژاد و صفارهرندی اشاره و خاطرنشان کرد: این شهدا به خاطر احیای شعائر اسلامی و واکنش نسبت به تبعید امام خمینی(ره) و قانون کاپتولاسیون قیام کردند و زیر نظر فقهایی مانند مطهری و باهنر و امام خمینی(ره) به فعالیت و مبارزه پرداختند.

 

وی کشتن حسنعلی منصور نخست وزیر صهیونیست شاه را خدمت به اسلام و در راستای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: اعدام منصور به دست جوانانی که امروز به آنها افراطی می گویند انجام شد؛ کسانی که در راه حق مقاومت کردند و کشتند و کشته شدند و به آسمان رفتند و راه نواب صفوی را ادامه دادند.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که امضای قرار داد ترکمنچای مقدمه تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران بود، اظهار داشت: امروز هم سناتورهای آمریکایی گمان کرده اند که با امضای برجام راه کاپتولاسیون جدید باز شده است و با وقاحت تمام در امور داخلی ایران و پیشرفت ایران دخالت می کنند.

 

وی آمریکا را جنود شیطان در زمین دانست و افزود: در جمهوری اسلامی ایران نه تنها در ماه رمضان بلکه در طول سال هم شیطان در بند خواهد بود و مردم نمی گذارند که آمریکایی ها آزادانه در ایران حضور داشته باشند و اهداف شیطان را اجرا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خاری در چشم دشمنان شده است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس فرمودند که اگر ما منفعلانه عمل نمی کردیم آنها پررو نمی شدند و امروز طمع و چشم امید به انتخابات ایران نداشتند.

 

وی آرمان های حزب مؤتلفه اسلامی در دهه 40 و انقلاب اسلامی را در یک راستا عنوان کرد و ابراز داشت: ایجاد جامعه نمونه اسلامی و خدمت به مردم از آرمان های اساسی این تشکل بود که امروز هم ما خواهان همین اهداف هستیم و نباید از آرمان ها، محدودیت ها و مشکلات این انقلاب خسته شویم و به دنبال سازش با دشمن باشیم.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که ما یک انقلاب اسلامی هستیم و دغدغه اصلی ما باید اجرای دستورات اسلام باشد، خاطرنشان کرد: راه اسلام هیچ گاه تغییر نمی کند و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که اسرائیل باید محو شود مقام معظم رهبری هم همین مساله را تاکید می کنند و این موضوع روی موشک های ما نیز نوشته می شود.

 

وی در خطبه اول با اشاره به خطبه قاصعه نهج البلاغه سختی ها را آزمایش و امتحان الهی دانست و افزود: خداوند به وسیله امتحان کبر و خودپسندی را از دلهای مؤمنن بیرون می کند و تواضع و را در دلهایشان جای می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ماه رمضان را ماه حضرت علی(ع) دانست و ابراز داشت: روزه داری یک مجاهدت و جهاد اکبر است که بر جوارح انسان تسکین می دهد و چشمان را خاشع و نفس را خوار می کند.

 

وی ادامه داد: هیچ عبادتی بدون عبادت اقتصادی راه به جایی نمی برد و در اسلام هر جا امر به نماز شده است به زکات هم امر شده است و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبری است هم از عبادات اقتصادی است که باید به آن توجه ویژه شود./843/پ202/ج

ارسال نظرات