۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۳۱۶۶۸
گاردین:

سازمان ملل به سعودی‌ها برای کشتار کودکان یمن کارت رایگان داد

یک روزنامه انگلیسی در واکنش به حذف ائتلاف عربی از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، نوشت این سازمان با این اقدام به عربستان سعودی برای کشتار کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن کارت رایگان اعطا کرد.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را به دلیل کشتار بیش از 60 درصد از کودکان یمنی در فهرست سیاه قرار داده بود. تنها 3 روز پس از انتشار این گزارش، دبیرکل سازمان ملل تحت فشارها و تهدیدهای سعودی‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها، نام ائتلاف سعودی از این فهرست خارج شد.

 

در همین راستا، روزنامه انگلیسی گاردین، روز پنجشنبه در مقاله‌ای نوشت: سازمان ملل متحد کارت رایگان به عربستان سعودی برای بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن دارد. سازمان ملل به باشگاهی برای ثروتمندان و قدرتمندان تبدیل شده است؛ این سازمان در حالی‌که گروه‌های شبه‎نظامی را متهم می‌کند ولی بر جنایات جنگی، که اعضای آن مرتکب شده‎اند، سرپوش می‌گذارد.

 

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: سازمان ملل با خارج کردن سعودی‌ها از فهرست سیاه مربوط به کشتار کودکان و ناقص کردن آنها در یمن، به ضعیف‌ترین مردم روی کره زمین خیانت کرد.

 

گاردین تصریح کرد: پنجشنبه هفته گذشته، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت که عربستان سعودی مسئول قتل کودکان، بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن است. از این‌رو، عربستان‌ سعودی و ائتلافِ به رهبری آن را در رده گروه‌های مشکوک مانند داعش، طالبان، الشباب و القاعده قرار داد.

 

گاردین در ادامه نوشت: بامداد دوشنبه، نام عربستان از این فهرست حذف شد و بدین ترتیب سازمان ملل تا حد زیادی اعتبار خود را از دست داد و به ضعیف‌ترین مردم جهان خیانت کرد. توجیه این تغییر ناگهانی بسیار دشوار است به این دلیل که، ائتلافِ به رهبری عربستان سعودی مناطق غیرنظامی در شهرک‌ها و شهرهای شمال یمن را بمباران می‌کند.

 

این روزنامه متذکر شد: تصمیم‌گیرندگان در سازمان ملل متوجه شده‌اند که ائتلاف مسئول مستقیم کشتار 60 درصد از کودکان در جریان جنگ یک سال اخیر در یمن است. با وجود این و به‌رغم مدارک و شواهد، به نظر می‌رسد سعودی‌ها کارت رایگانی برای کشتن غیرنظامیان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن دریافت کرده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات