۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۵۷۳
استاد حوزه علمیه:

دانایی برجسته‌ترین یار انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اهمیت فهم و دانایی، گفت: دانایی در انسان می‌تواند فرد را به بالاترین درجات برساند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته اخلاق عصر امروز پنج‌شنبه 20 خرداد در مسجد امیر(ع) با اشاره به قدرتمندترین یار انسان، گفت: فهم و دانایی یکی از بزرگ ترین نیروهایی است که انسان را به بالاترین درجات می‌رساند.
 

وی افزود: خداوند در قرآن برای در امان ماندن انسان از وسوسه شیطان و گناه، به 6 مورد اشاره کرده است. عقل، پیامبران، اهل بیت، دین، عالمان واجد شرایط و انسان‌های صالح که انسان را همواره هشدار داده‌اند.


استاد حوزه علمیه درباره جهل انسان نسبت به آفرینش، اظهار داشت: جهل انسان به هشدار‌هایی که همواره در طول حیاتش از آنها غافل بوده است، سبب عذاب دوزخی این افراد در قیامت خواهد شد.
 

پژوهشگر علوم قرآنی با اشاره به موضوع فهم و دانایی، یادآور شد: فهم چراغ روشنی است که مسیر زندگی را روشن می‌سازد انسان‌هایی که به لوازم فهم و دانایی مجهز می‌شوند، هرگز نسبت به هشدار‌ها بی‌توجه نیستند.
 

وی گفت: انسان با استفاده از فهم و دانایی، قرآن، دین و اهل بیت می‌تواند به سیر و سلوک مطابق با قوانین شرعی نائل شود.
 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند با فهم مطابق با آیات و روایات  زندگی صحیح و آبرومندانه را سپری کند.
 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان درباره صفت احسان، تاکید کرد: افرادی که متمکن هستند واجب شرعی است که به فقرا و نیازمندان کمک کنند و مال بخشی از امانت در زندگی افراد است./202/856/ب1

ارسال نظرات