۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۵۷۲

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

اعزام بیش از یکهزار مبلغ دینی در مساجد مرکزی همزمان با ماه مبارک رمضان، پنجشنبه های قرآنی در سپاه روح الله اراک و برخوردار نبودن یک هزار و ۲۵۶ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی از حامی برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یک هزار و 220 مبلغ دینی در دو هزار و 212 مسجد استان مرکزی طی ماه مبارک رمضان سال جاری حضور یافته و به تبیین امور دینی و معنوی می پردازند که از این تعداد مبلغان دینی 520 نفر از خارج استان بوده و ۷۰۰ نفر نیز مبلغان استانی هستند.

 

آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بی بند و باری، فحشا و منکرات ناشی از کمرنگ شدن معنویات ازسوی مبلغان در راستای تبین امور دینی و معنوی بیان می شود.

 

مبلغان دینی استان طی ماه مبارک رمضان در مساجد حضور می یابند و معانی بلند قرآن کریم را با بهره گیری از آیات و روایات تبیین می کنندو به موضوعات روز جامعه از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری، نهاد خانواده، تهاجم فرهنگی دشمن، جنگ نرم و فضای مجازی و اصول می پردازند.

 

پنجشنبه های قرآنی در سپاه روح الله اراک

نخستین محفل انس با قرآن کریم در اولین هفته از ماه میهمانی خدا به همت روابط عمومی سپاه روح‌الله برگزار شد.

 

این محفل با هدف انس و ترویج مبانی دینی در روزهای پنجشنبه هر هفته از ماه مبارک رمضان با حضور قاریان مطرح و ممتاز کشوری و استانی برگزار می شود.

 

صبح پنج‌شنبه در سومین روز از ماه مبارک رمضان مراسم معنوی انس با قرآن کریم برگزار و حاضرین از صوت دلنشین قاریان مجید جیریایی و مقداد رفیعی بهره‌مند شدند، همچنین اجرای گروه تواشیح حنان از برنامه‌های جنبی این محفل نورانی بود.

 

در اين محفل نورانی افزون بر قرائت قرآن به صورت ترتيل، قاريان ممتاز در جايگاه قرار گرفتند و به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد پرداختند.

 

همچنین در نخستین روز از ماه پر خیر و برکت رمضان سربازان و پایوران سپاه ناحیه اراک با حضور در مراسم تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از بسترهای اثرگذار تبلیغ دینی در این ماه شریف رمضان بهر‌مند شدند.

 

شهدا نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی و الگویی برای آیندگان هستند

محمود زمانی قمی، استاندار استان مرکزی در دیدار با خانواده شهیدان بهمن و محمد مسافر و عزت الله عابدی که در جریان برنامه های بازدید از خانواده شهدا صورت گرفت، ضمن تقدیر و تشکر از صبر و پایداری خانواده معظم شهدا بر الگو گیری نسل جوان و نوجوان از سیره و منش شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا با جان فشانی و ایستادگی خود درس عزت و آزادگی به ما دادند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ضمن تبریک به مناسبت این ماه پرخیر و برکت افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن و خلوت دل با پروردگار است که باید بهره کافی از این ماه را ببریم.

 

زمانی قمی خانواده‏ هاى شهیدان را ارزنده ‏ترین یادگاران دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: ايثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي شهدا به معني واقعي كلمه جزء فجرآفرينان بوده و خواهند بود.

 

استاندار مركزي در بخش دیگری از سخنانش به توفيقات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طي سال‌هاي پس ازانقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: تمام موفقيت‌ها و توفيقاتي كه حاصل شده مرهون خون پاك شهداي عزيز و ايستادگي و مقاومت جانبازان، آزادگان و خانواده آنان است.

 

وی با بیان اینکه امنیت ، آرامش و ثبات کنونی میهن اسلامی مرهون رشادت و جانفشانی های شهدا است، اظهار کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار ایران اسلامی و خانواده های معظم شهدا نیز حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند.

 

یک هزار و ۲۵۶ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی حامی ندارند

محمدمهدی ناصری، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری طرح حامی‌یابی در ماه رمضان امسال گفت: از جمعیت ۵ هزار و ۲۲۰ نفری دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد یک هزار و ۲۵۶ نفر بدون حامی هستند که امیدواریم امسال برای این دانش‌آموزان جذب حامی داشته باشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه رمضان ماه غفران، برکت و رحمت الهی است گفت: هیچ عملی با ارزش‌تر از کمک به محرومین نیست و این ماه و فضای معنوی حاکم بر آن بهترین فرصت برای کسب خوشنودی پروردگار و غفران الهی  است.


وی از توزیع ۴۰ هزار سبد غذایی و برگزاری طرح همیار مولا به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : ارزش هر سبد غذایی ۷۰۰ هزار ریال می‌باشد و با مشارکت مردم نیکوکار در بین نیازمندان توزیع می‌شود، ضمن اینکه در سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد ریال توسط مردم خیّر استان به صورت نقدی در قالب غذای گرم و سبد کالا برای اطعام نیازمندان هزینه شده است./303/842/ب1

ارسال نظرات