۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۱۵۷۰

فشار شدید عربستان سعودی به دبیرکل سازمان ملل برای خروج ائتلاف تجاوز به یمن از لیست سیاه

یکی از مقامات سازمان ملل از فشار شدید عربستان به دبیرکل سازمان ملل برای خروج نام این کشور از لیست سیاه کشورهای کودک کش در یمن انجام داد.
تجاوز ائتلاف عربی به یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مقامات سازمان ملل در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان. فاش کرد که عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی عضو ائتلاف تجاوز به یمن فشار شدیدی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد وارد آوردند تا نام این ائتلاف را از لیست سیاه کشورهای کودک کش در یمن خارج کند.

 

این مقام سازمان ملل که شبکه خبری سی.ان.ان. نام وی را اعلام نکرد خاطرنشان کرد: این اقدام به این علت صورت گرفت که عربستان سعودی تهدید کرد که روابط خود را به طور کامل با سازمان ملل قطع می کند و به این ترتیب صدها میلیون دلار کمک مالی به آژانس های انسان دوستانه سازمان ملل نیز قطع می شدند.

 

وی در ادامه افزود: این احتمال نیز وجود داشت که روحانیان در عربستان سعودی گردهم آمده و با صدور فتوایی علیه سازمان ملل متحد این سازمان را یک سازمان ضد اسلامی عنوان کنند.

 

این مقام سازمان ملل در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان. تاکید کرد: فشار عربستان سعودی بر دبیرکل سازمان ملل متحد فوق العاده زیاد بود؛ زیادتر از آن چه که تاکنون دیده شده است.

 

گفتنی است، سازمان ملل متحد در ماه گذشته میلادی با انتشار گزارشی اعلام کرد که مسوولیت مرگ 60 درصد از 1953 کودکی که در سال 2015 میلادی در یمن کشته شده اند با ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی است و به همین دلیل نام این ائتلاف را در لیست سیاه قرار داد.

 

این لیست سیاه شامل گروه هایی بود که حقوق کودکان را در مخاصمات مسلحانه رعایت نمی کنند اما اوایل هفته جاری بود که سازمان ملل متحد تحت فشار شدید عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر نام ائتلاف تجاوز به یمن را از این لیست سیاه خارج کرد./990/ب903/د

ارسال نظرات