۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۸۹۴
باهنر در نشست خبری:

خواب ورودم به صحنه انتخابات ریاست جمهوری تعبیر نخواهد شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتقادات اخیر علی لاریجانی از دولت سابق گفت: به طور کلی بنده عملکرد دولت های نهم و دهم را مثبت ارزیابی نمی کنم.
باهنر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین امروز دوشنبه ۱۷ خرداد در نشستی خبری که با محوریت موضوعات سیاسی روز و در محل سایت تابناک برگزار شد، گفت: فراکسیون‌های قوی برآمده از احزاب قوی هستند، اگر یک فراکسیون قوی باشد دیگر نیازی ندارد که دست به ائتلاف بزند.

 

وی افزود: در کشور ما فراکسیون‌ها شناور عمل می‌کنند، در مجلس جاری نیز به نظر سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین وجود دارد.

 

باهنر در خصوص مستقلین، بیان داشت: اصلا مستقل‌ها زیاد هستند اما تفرقه هم بین آنها وجود دارد که می‌توان به عنوان اشکال آنها نام برد. به طور کل با نگاهی که به هر سه طیف می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هر سه کار خود را به خوبی شروع کرده‌اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: اگر به طور موشکافانه به کار احزاب دقت کنیم می‌بینیم که درون آنها نیز اختلاف وجود دارد. اما در نگاه جامع‌تر به کار و تصمیمات مجلس به این می‌رسیم که تنها 15 درصد از تصمیمات مجالس سیاسی است و مابقی بحث‌ها تخصصی می‌باشد.

 

وی پیرامون اتخابات‌های سال 96، بیان داشت: اصولا تنها 20 درصد از احزاب در کشور کاملا فعال هستند که نیمی از آنها نیز تنها در زمان انتخابات‌ها فعال‌تر می‌شوند.

 

باهنر اضافه کرد: جبهه پیروان در تمامی سال به طور مستمر جلساتی را دارد اما تجربه نشان می‌دهد که تحرکات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری حدودا سه ماه قبل از این رویداد شروع می‌شود. در خصوص ورود محمود احمدی نژاد نیز به عرصه انتخابات هم بسیار زود است که اعلام نظر کنیم.

 

تجربه نشان داده انتخابات ایران دو دوره‌ای است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره نظر برخی اصولگرایان مبنی بر اینکه دولت روحانی تک دوره‌ای خواهد بود، بیان داشت: برخی حرف‌ها هست که گفته می‌شود، به طور کل هم قرار نیست که اصولگرایانی که مخالف روحانی هستند نظراتی را بر موافقت دولت بیان بیان کنند. اما با وجود اینکه تجربه نشان داده است که انتخابات‌ها در ایران دو دوره‌ای است اما هنوز هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

 

باهنر گفت: اگر دولت به موضوع رکود به طور جدی توجه کند و همراه با اقدامات خوبی که انجام داده به بحث اشتغال هم توجه کند می‌تواند اقبال مردمی را در انتخابات پیش‌رو کسب کند.

 

وی درباره القائاتی که شاید روحانی برای انتخابات رد صلاحیت شود، گفت: هیچ ادله‌ای در این خصوص وجود ندارد و این موضوع تنها نظر مخالفان است. اما برخی می‌گویند که شاید این حرف‌ها را اطرافیان روحانی مطرح می‌کنند. به طور کل باید در فضای سیاسی از بداخلاقی‌ها دوری کرد و فضا را سالم نگه داشت.

 

باهنر تصریح کرد: به دلیل اینکه هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم نمی‌توانیم کاندیدایی برای رقابت با روحانی معرفی کنیم.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تطبیق نظرات مجلس و دولت، ابراز داشت: انطباق کامل نظرات دولت‌ها و مجالس یک آرزوی دست نیافتنی است اما در مجموع مجلس کنونی قابلیتی را دارد که با همکاری و تعامل با دولت به رفع مشکلات مردم بپردازد.

 

وی با انتقاد شدید از مواضع خصمانه مقامات آمریکایی در چند روز اخیر، بیان داشت: واضح است که آمریکا دشمن ماست و از هر طریقی این موضوع را دنبال می‌کند، اما اگر می‌بینیم که امروز آمریکا به ما حمله نمی‌کند به این دلیل است که خودش هم می‌داند نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

 

باهنر در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه نظر وی در خصوص مواضع اخیر علی لاریجانی که به نقد دولت قبل و تمجید از دولت فعلی پرداخته است چیست؟ گفت: به طور کلی دولت یازدهم در بخشی از اهدافی که داشته است به خوبی عمل کرده است اما نواقصی را نیز داشته است، دولت قبل نیز اشکلاتی را داشت و نقدهایی بر آن وارد بود.

 

علمکرد دولت احمدی‌نژاد مثبت نبود

وی افزود: علی لاریجانی برداشت مثبتی از عملکرد دولت نهم و دهم ندارند، بنده نیز معدل عملکرد دولت‌های نهم و دهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص ورود وی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری، ابراز داشت: خواب ورود من به این صحنه تعبیر نخواهد شد، هنوز از جناح اصولگرایان تصمیمی در این خصوص نیز گرفته نشده است.

 

وی پیرامون اعلام پیروزی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات و رویکرد اصولگرایان به لاریجانی پس از ریاست، عنوان داشت: اصلاح‌طلبان پس از انتخابات در بخش رسانه‌ای اعلام پیروزی می‌کردند اما عملا شاهد هستیم که لاریجانی که یک اصولگراست رییس مجلس شد و بیشتر هیات رییسه نیز اصولگرا هستند. ضمن اینکه اصلاح‌طلبان نتوانستند در اکثریت مطلق قرار بگیرند.

 

وی همچنین درباره اینکه چرا شورای عالی امنیت ملی درباره بدعهدی های آمریکا گزارش نمی دهد، گفت: قرار نیست موضع رسانه ای بگیرند اگر زمانی به وضعیتی رسید که یک تصمیم اجرایی بگیرد و در صورتی که غرب تعهدات خود را انجام ندهد جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را تغییر خواهد داد، شورای عالی امنیست ملی مامور رصد کردن برجام است.

 

وی افزود: رهبر انقلاب در حرم امام (ره) و در مراسم ۱۴ خرداد فرمودند که من در دراز مدت مسائل فرهنگی را مهمتر از مسائل اقصادی می دانم، این صحبت رهبری به این دلیل است که انقلاب ما فرهنگی و دینی بوده و بقیه ابعاد از طریق اصلاح امور فرهنگی به ضرر یا نفع مردم خواهد بود.

 

باهنر یادآور شد: نفوذ رهبری که درباره آن گلایه کردند از تذکرات جدی است که مسئولان باید نسبت به آن حساس باشند.

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره روحیه انقلابی گری گفت:  امام خمینی (ره) در همه مراحل زندگی خود اعتقاد داشت که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید» اگر این باور به وجود آید می توان فهمید این که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند یعنی چه.

 

وی تصریح کرد: برخی تلاش می کنند خود را با محیط اطراف سازش گرا کنند این روحیه محافظه گری و نقطه مقابل آن انقلابی گری است./856/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات