۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۳۳۰
امام جمعه زرند:

حفظ نظام جمهوری اسلامی از مهم ترین اصول خدشه ناپذیر امام خمینی بود

امام جمعه زرند گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین اصول خدشه ناپذیر امام راحل بود؛ امام معتقد بودند که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.
امام خمینی

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه  زرند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین مهم ترین اصول امام پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین اصول حضرت امام(ره) این است که مردم پیرو اسلام ناب باشند، اسلام نابی که متکی بر اصل ولایت فقیه است، اسلامی که معتقد به اسلام علوی، فاطمی، مهدوی و اسلامی است و اسلامی که متکی بر پیام سید الشهدا باشد و در عصر غیبت، جانشینی ولی فقیه را می پذیرد و یکی از بارزترین اصول امام راحل اثبات اسلام بود.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در مرقد امام راحل مهم ترین اصول مکتب امام را تبیین می کردند، به این نکته اشاره کردند که اثبات اسلام ناب در حقیقت شناخت اسلام حقیقی و  پیروی از اسلام حقیقی است که باید متکی بر اصل ولایت فقیه باشد.

 

امام جمعه زرند شناخت اسلام سکولار و در یک کلمه اسلام آمریکایی و نقش آن را یکی دیگر از  اصول خدشه ناپذیر امام راحل خواند و افزود:  یکی دیگر از اصول خدشه ناپذیر امام راحل وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان بود و ایجاد اختلاف و پراکندگی را از اهداف دشمنان می دانستند؛ چون به دنبال این بودند که امت بدون امام باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: متکی بودن بر استقلال کشور در ابعاد مختلف سیاسی نیز یکی دیگر از اصول امام راحل بود و نباید گذاشت کفار بر استقلال کشور ما از جهت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تسلط داشته باشند، شناخت دشمن و استکبار جهانی به رهبری آمریکا را امام راحل به رابطه گرگ و میش تشبیه کردند؛ این یک اصل است و نباید بگذاریم دشمن در مسائل اقتصادی بر ما نفوذ پیدا کند.

 

وی ابراز کرد: امام راحل معتقد بودند اسرائیل باید نفی شود و اندیشه امام (ره) در حقیقت مسیر تاریخ را تغییر داد و جهانی که نصفش به دست کمونیسم و نصفش در دست آمریکا بود، امام مسیر آن را عوض کرد و این قرن به قرن امام خمینی(ره) نامگذاری شده و این انقلاب برای همیشه ماندگار است و دشمنان اسلام نیز در مقابل اسلام خوار و ذلیل می شوند.

 

امام جمعه زرند عنوان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین اصول خدشه ناپذیر امام راحل بود؛ امام معتقد بودند که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و امام خود را مطیع و بنده خدا می دانست و هر کاری را که انجام می دادند برای خدا بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: امام اهل ایمان و خیر بودند و اهل تبعیت از دستورات خدا و عمل به تکلیف را انجام می دادند  و محبوبیت امام در نزد خداوند سبب شد بود که ایشان در قلب همه مسلمانان دنیا جا داشته باشند و هر ساله با سالروز ارتحال امام خمینی از تمام قشرهای جامعه در مراسم ارتحال ایشان شرکت می کنند و عشق  وعلاقه خود را به آن بزرگوار نشان می دهند./9709/303/ب2

 

ارسال نظرات