۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۳۲۹
تولیت مدرسه علمیه ثقلین:

روحانیت باید عاملیت خود برای تداوم و برقراری نظام اسلامی را حفظ کند

تولیت مدرسه علمیه ثقلین گفت: روحانیت عامل ایجاد انقلاب بوده و باید عاملیت خود برای تداوم و برقراری نظام اسلامی را حفظ کند.
ابراهیمی

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی تولیت مدرسه علمیه ثقلین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش فضای مجازی در پاسخگویی به شبهات دینی، گفت: کارهای بسیار خوبی در بخش فضای مجازی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است پایگاه و وب‌سایت‌های بسیاری در پاسخگویی به شبهات دینی فعالیت دارند، اما متأسفانه تعداد این پایگاه‌ها در فضای مجاز کافی نیست زیرا که جامعه به تعداد بیشتری از این پایگاه‌ها نیازمند است و باید تلاش و ساماندهی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

 

وی تأکید کرد: باید طلاب برای هدایت جامعه در تمامی ابعاد دینی، سیاسی و خدمت‌رسانی از فضای مجازی استفاده کنند.

 

تولیت مدرسه علمیه ثقلین با اشاره به اینکه گسترش فضای مجازی در حوزه‌های علمیه کشور به‌صورت جدی دنبال می‌شود، عنوان کرد: باوجود اقدامات صورت گرفته ظرفیت در نظر گرفته‌شده کافی نیست بنابراین باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: اگر روحانیت نتواند برای انجام وظایف خود به‌روز باشد طبیعی که جامعه به روحانیت توجه کمتری خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران با نثار خون شهدا و ایثار مردم شکل‌ گرفته است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه منشأ اصلی انقلاب اسلامی هستند، بنابراین باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای حفظ و نگهداری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام دهد.

 

وی ادامه داد: چنانچه جامعه روحانیت که منشأ انقلاب اسلامی بوده در صحنه حضور نداشته باشند، مردم تدریجاً به سمت‌ و سوی بی‌تفاوتی می‌رود، تساهل و تسامح در جامعه حاکم شده و مردم دیگر حساسیتی برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی ندارد، در نتیجه جامعه به کام استکبار جهانی فرو خواهد رفت.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: کسانی که خود عامل تحول و انقلابی بوده‌اند باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند، در غیر این صورت جامعه به همان دوران دیکتاتوری گذشته بر خواهد گشت، به عبارتی هر چه عامل ایجاد است عامل بقا نیز هست، بنابراین اگر روحانیت عامل ایجاد انقلاب بوده باید عاملیت خود برای تداوم و برقراری نظام اسلامی را حفظ کند./807/302/ب2

ارسال نظرات