۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۳۲۸
عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

وقف اموال راه ترویج مصرف گرایی صحیح در جامعه

افخمی با تاکید بر اینکه همیشه رضایت عمومی از خدمات صورت گرفته توسط واقفان وجود دارد، گفت: افرادی که اقدام به وقف اموال می کنند، موجب ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی صحیح در جامعه هستند.
افخمی

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروز افخمی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به اهمیت وقف در جامعه و ضرورت ترویج این فرهنگ دینی، گفت: سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام، جایگاه بسیار والایی دارد و طبق دستور الهی، بر انجام کار خیر تاکید فراوان شده است.

 

وی با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار(ع) نیز می توان ضرورت توجه به وقف اموال را دید، اظهار کرد: خوشبختانه وقف از جمله امور دینی است که ثواب و آثار آن در دنیای بعد از مرگ نیز برای انسان ادامه دارد و برکات آن را نیز می توان در جامعه به صورت محسوس مشاهده کرد.

 

افخمی با تاکید بر اینکه همیشه رضایت عمومی از خدمات انجام شده، توسط واقفان وجود دارد، افزود: افرادی که اقدام به وقف اموال می کنند، موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی صحیح در جامعه هستند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم ضمن اشاره به اینکه هم اکنون نیازمند وقف با نیات جدید در جامعه هستیم، ادامه داد: به نظرم موضوع اشتغال از مباحث مهم در جامعه امروز محسوب می شود و واقفان نیز می توانند نسبت به وقف اموال خود در این عرصه، اقدام لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه افراد پر نفوذ در جامعه باید به ترویج وقف در بین مردم کمک کنند، تصریح کرد: برای تبلیغ و حفظ دین اسلام می توان از وقف و واقفان، تأثیر بسزایی گرفت.

 

افخمی اظهار کرد: با توجه به اینکه واقفان پتانسل بالقوه هستند، می توان از این سرمایه های اجتماعی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کمک گرفت.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد مقامتی در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه است، خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان برای موضوع وقف نیز در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه جایگاهی را در نظر گرفت تا بتوان راحت تر از این ظرفیت داخلی بهره برد./1325/د102/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات