۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۲۵۹
مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت:

نگرش تجمل گرایانه با افکار و اندیشه های امام سازگاری ندارد

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت با اشاره به اینکه تجمل گرایی و کاخ نشینی موجب فاصله گرفتن مردم از نظام می شود، گفت: نگرش تجمل گرایانه با افکار و اندیشه های امام سازگاری ندارد.
حضرت امام خمینی(ره)

حجت الاسلام محمد صالحی، مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: مهم ترین شاخصه و ویژگی امام خمینی(ره) توجه به نقش فعال مردم در تعیین سرنوشت کشور بود، ایشان در تصمیم گیری های کلان جامعه بارها و صراحتأ تأکید داشتند که میزان، رأی ملت است.

 

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت ادامه داد: اخلاص و عمل صادقانه امام خمینی(ره) موجب جذب مردم به سمت ایشان می شد، زیرا هر عمل و گفتاری که صادقانه و خالصانه بیان شود، موجب پذیرش آن در قلب مردم می شود.

 

وی تأکید داشت: روحیه انقلابی امام ناشی از ایمان راسخ ایشان به هدف والا و مقدسی بود که به دنبال تحقق آن گام بر می داشت، امام هیچ گاه از روحیه انقلابی و مواضع انقلابی خویش عدول نکرد.

 

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: امام به دنبال حاکمیت اسلام و آموزه های اسلامی که اسباب هدایت و سعادت انسان را فراهم می کرد، انقلاب کرد.

 

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت استان یادآور شد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام حب دنیا رأس تمام خطاها است، مسؤولان نظام باید در سطح پایین ترین مردم جامعه زندگی کنند، تجمل گرایی و کاخ نشینی مسؤولان موجب فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی و تشدید فاصله طبقاتی خواهد شد، این نگرش تجمل گرایانه با افکار و اندیشه های امام هیچ سازگاری ندارد.

 

وی عنوان داشت: افراد بسیاری در کشور داعیه پیروی از خط امام را دارند اما ملاک سنجش، میزان مطابقت اعمال آن ها با سیره امام خمینی (ره) و میزان پیروی آن ها از خط و اندیشه امام راحل است.

 

حجت الاسلام صالحی در پایان گفت: وظیفه مسؤولان و اقربای حضرت امام شناساندن و تبیین افکار و اندیشه ها و سیره امام به جامعه و جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب برای رسیدن به جایگاه و منصب و مقام است.

 

مشاور استاندار در امور روحانیت استان در پایان تأکید کرد: منصوبان به امام خمینی (ره) باید خود عامل به افکار و اندیشه های امام یاشند و انحرافی از سیره امام راحل پیدا نکنند./857/302/ب2

ارسال نظرات