۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۳۰۱۱۸

تشکیل کمیته گزینش قاریان محافل رمضانیه در حرم امام حسین

دارالقرآن آستان مقدس حسینی، کمیته‌ای برای ارزشیابی و گزینش قاریان علاقه‌مند به حضور در ختم ترتیل قرآن ویژه ماه رمضان تشکیل شد.

تشکیل کمیته گزینش قاریان محافل رمضانیه در حرم حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم ختم ترتیل قرآن همه ساله به مناسبت ماه مبارک در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود و در همین راستا، دارالقرآن آستان حسینی کمیته‌ای برای گزینش و ارزشیابی قاریان شرکت‌کننده در این ختم قرآن تشکیل داد.

 

علی الخفاجی، رییس کمیته مذکور در این باره گفت: این کمیته با هدف ارزشیابی و گزینش قاریان علاقه‌مند برای حضور در ختم ترتیل قرآن حرم مطهر حسینی در ماه رمضان تشکیل شده و در نهایت، ۴۳ قاری انتخاب می‌شوند که در کنار نخبگانی از قاریان آستان مقدس حسینی و قاریان جهان اسلام در این برنامه حضور پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: این کمیته شامل تعدادی از اساتید و داوران عراقی متخصص به ریاست «علی الخفاجی» است و «یحیی الصحاف» و «محمد صباح الهنداوی» نیز در این کمیته عضویت دارند.

 

علی الخفاجی اظهار داشت: دارالقرآن آستان مقدس حسینی این کمیته داوری را با هدف تعیین سهمیه قاریان برای تلاوت در این ختم ترتیل قرآن براساس سطح آن‌ها و با توجه به رعایت احکام تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا تشکیل داده تا در سطح مطلوبی برگزار شود./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات