۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۰۴۵
امام جمعه کوهرنگ:

ممانعت از حج گناهی همپای کفر است

امام جمعه کوهرنگ، ممانعت از حج را گناهی همپای کفر بیان کرد و گفت: تاریخ اسلام بارها ممانعت زیارت بیت الله الحرام را به خود دیده است و این به یقین همپای کفر است چراکه تنها کفار و بی خبران از احکام الهی، مانع عبادت و بندگی خدا می شوند.
امام جمعه کوهرنگ

حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به کارشکنی های این روزهای عربستان برای ممانعت از اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج تمتع سال جاری و لغو این مراسم، به تشریح آیه 24 سوره حج پرداخت و گفت: به اذعان مفسران قرآن کریم مراد از جمله «فَالَّذِینَ كَفَرُوا» در این آیه مشركین مكه است، كه به نبوت رسول خدا(ص) كفر ورزیدند و در اول بعثت، یعنى قبل از هجرت، مانع از گرویدن مردم به اسلام می شدند و از داخل شدن به مسجد الحرام، براى طواف كعبه و نماز خواندن در آن و سایر عبادات باز مى داشتند.

 

وی ممانعت از حج را گناهی همپای کفر بیان کرد و اظهار داشت: تاریخ اسلام بارها ممانعت زیارت بیت الله الحرام را به خود دیده است و این به یقین همپای کفر است چراکه تنها کفار و بی خبران از احکام الهی، مانع عبادت و بندگی خدا می شوند.

 

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر اینکه نامهربانی و دشمنی کفار قریش تمامی ندارد، گفت: به راستی که باید به مسلمان بودن عده ای از حکمرانان و سران کشور اسلامی شک و تردید داشت، چرا که رفتار و منشی که اینان از خود نشان می دهند، با هیچ یک از موازین و آموزه های اسلامی همخوانی ندارد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه خانه خدا مِلک آبا و اجدادی آل سعود نیست، تصریح کرد: خاندان آل سعود با مدیریت غلط و با سوء استفاده از این مکان شریف و ممانعت از مناسک عبادی برای کشورهایی همچون ایران، سوریه و یمن و حتی عراق نه تنها مانع عبودیت و بندگی خدا شده اند بلکه به گونه ای عمل می کنند که بیشتر منافع کشورهای غیر اسلامی فراهم شود و این مایه خجالت است.

 

حجت الاسلام طباطبایی مردم را مالک اصلی خانه خدا دانست و خاطرنشان کرد: عبادت مردم در مسجدالحرام حق ایشان است و جلوگیرى از آنها، تعدى در حق و الحاد به ظلم است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با اشاره به آثار و تبعات شوم ممانعت از حج، اظهار داشت: شاید خاندان آل سعود این فتنه جدید و ممانعت از برپایی مناسک حج را برای خود، برگ برنده ای قلمداد کنند و چهره کشور آزادی خواه و مسلمانی همچون ایران را مخدوش کنند، اما در واقع با این کار لکه سیاهی بر کارنامه ننگین خود ثبت کردند و به یقین تبعات سختی گریبان گیر آنها خواهد شد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه حج میعادگاه بندگان خدا و محلی برای تجلی همبستگی و اتحاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر گونه ممانعت و خلل در برپایی این مراسم عبادی و جلوگیری از ورود مسلمانان در این اجتماع و میعادگاه بزرگ اقدامی در جهت سست کردن اتحاد اسلامی و خشنود ساختن دشمنان این آیین و مذهب است.

 

وی ممانعت از حج را انكار حق دانست و افزود: آل سعود با جلوگیری و ممانعت از حج دست به سه جنایت بزرگ زده است که جلوگیرى از راه خدا و ایمان و طاعت او، جلوگیرى از عبادت كنندگان و زوار خانه خدا و قرار دادن امتیازى براى خود و دست به ظلم و گناه و الحاد زدن در سرزمین مقدس مکه نمونه بارز این جنایات است./9457/302/ب2

ارسال نظرات