۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۲۹۸۵۰

اعزام بیش از ۲ هزار سیستانی و بلوچ به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری 2 هزار و 325 نفر از منطقه سیستان و بلوچستان جهت شرکت در سی و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی به تهران اعزام می‌شوند.
ارتحال امام

سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: استقبال مردم از شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) هر سال در حال افزایش است که نشان از روحیه ولایت‌مداری و عشق و ارادت مردم این سرزمین به ولایت است.

 

وی با بیان اینکه تعداد برادران اعزامی بیشتر از خواهران است، اظهار کرد: قریب به 60 درصد افراد اعزامی از میان خواهران و برادران اهل سنت هستند که از مناطق مختلف بلوچستان برای تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب ثبت‌نام کرده‌اند.

 

فقیری با اشاره بر اینکه 70 درصد افراد ثبت‌نام کننده برای نخستین بار به این سفر اعزام  می‌شوند، بیان کرد: برای برگزاری بهتر این مراسم، ستادهای گرامیداشت ارتحال امام راحل(ره) در 19 شهرستان و مرکز استان تشکیل شده و کمیته‌های 12گانه این ستادها نیز در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه اعزام زائران پنج‌شنبه با حضور مسؤولان استانی و کشوری صورت می‌گیرد، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مراسم امسال 80 نفر از عشایر بسیجی شیعه و سنی با لباس بومی در جایگاه ویژه گرامیداشت ارتحال امام (ره) حضور پیدا می‌کنند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان هدف اصلی از حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل را استفاده از برنامه‌های متنوع و به خصوص سخنان ارزشمند امام خامنه‌ای عنوان کرد و افزود: زائرین با گوش دادن به فرامین امام خامنه‌ای توشه یک ساله خود را بهتر درک کنند./303/831/ب1

ارسال نظرات