۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۱۰۳
فردا؛

آزمون متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فردا، هفتم خردادماه، آزمون کتبی متقاضیان تدریس در مدارس علمیه این استان در بجنورد برگزار می‌شود.
آزمون تدریس

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری آزمون کتبی متقاضیان تدریس در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: این آزمون فردا، جمعه، هفتم خردادماه به صورت هم‌زمان با استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری آزمون مزبور شناسایی اساتید توانمند برای تدریس دروس مختلف در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی است، ادامه داد: در آزمون کتبی متقاضیان تدریس در مدارس علمیه استان در بخش برادران 34 نفر و در بخش خواهران نیز 50 نفر حضور خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه آزمون کتبی متقاضیان تدریس در مدارس علمیه خراسان شمالی صبح فردا در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در بجنورد برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اساتید در بخش‌های حق‌التدریسی سطح یک و سفیران هدایت، اعزامی در سطح یک، سطح دو و سه و دروس مهارتی متقاضی تدریس در حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی هستند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اساتیدی که آزمون کتبی تدریس در مدارس علمیه استان را با موفقیت طی کنند می‌بایست پس از تأیید دفتر پذیرش و تحقیقات، برای انجام مصاحبه علمی حضور یافته و در صورت کسب نمره قبولی در مصاحبه و طی کردن کارگاه‌های علمی بدو خدمت شامل فراگیری مهارت‌های روش تدریس، مجوز موقت تدریس در مدارس علمیه برای آن‌ها صادر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به شروط مورد نیاز برای ارائه تقاضای تدریس در مدارس علمیه خراسان شمالی، گفت: ارائه مدرک تحصیلی از مراکز علمی معتبر حوزه یک سطح بالاتر از سطح مورد تقاضا برای تدریس، پذیرش در ارزیابی‌های علمی و مهارتی دروس انتخابی و غیره برخی از شروط لازم برای تدریس تمام وقت و یا حق‌التدریسی در حوزه‌های علمیه استان محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: مدارس علمیه برادران در خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل و سفیران هدایت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا طلبه می‌پذیرند که پذیرش طلاب سفیران هدایت تنها در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) بجنورد انجام می‌شود و طلاب مقطع بلندمدت نیز در سایر مدارس علمیه برادران شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی پذیرش می‌شوند.

 

به گفته وی همچنین پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها در مقطع سفیران هدایت طلبه می‌پذیرند؛ اما مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد علاوه بر پذیرش طلبه‌های مقطع سفیران هدایت، در مقطع بلندمدت نیز طلبه خواهر پذیرش می‌کند.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام حسین کندری، مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان هم با اشاره به برگزاری آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خراسان در هفتم خردادماه در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، از شرکت هزار و 624 برادر و 365 خواهر در این آزمون خبر داده است./302/9314/ب1

ارسال نظرات