۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۲۹۱۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سرلوحه فعالیت‌های اوقاف است

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره تأکید رهبر معظم انقلاب بر تبدیل اماکن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سرلوحه فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: امامزاده محمد هلال(ع) از فرزندان امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) است که بقعه متبرکشان در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

 

وی به تاریخچه زندگی این امامزاده اشاره کرد و گفت: بر اساس کتب تاریخی، ایشان از فرزندان بلافصل امام علی(ع) هستند، عنوان «هلال» به این دلیل به ایشان نسبت داده می‌شود که تولدشان مصادف با رویت هلال ماه مبارک رمضان بود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این امامزاده نخستین سفیر اهل بیت(ع) در ایران بود، گفت: امامزاده محمد هلال بن علی(ع) پس از ورود به ایران به خراسان رفت و سپس راهی آران و بیدگل شد و در نهایت در سال 65 هجری قمری از دنیا رفتند.

 

وی به ارادت مردم به امامزادگان اشاره کرد و افزود: یکی از مراکز مهم و پرجمعیت در مناسبت‌‌های مذهبی بقاع متبرکه هستند. علما و بزرگان و مردم متدین ایران اسلامی به ویژه مردم کاشان و حوالی آن، نسبت به این امامزاده ارادت و محبت خاصی داشته و دارند و خداوند این توفیق را به سازمان اوقاف داد که کنگره‌‌ای به منظور بزرگداشت ایشان با حضور جمعی از اساتید و محققان برگزار کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی وجود بقاع متبرکه و آستان امامزادگان را نعمتی از جانب خداوند دانست و تصریح کرد: امام راحل همواره تأکید داشتند که می‌خواهیم مردم در سایه بقاع متبرکه در آرامش باشند و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، این دو جمله سرلوحه کارهای سازمان اوقاف قرار گرفته و سعی داریم با همراهی علما و بزرگان، اقداماتی در این راستا انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون پنج جلد کتاب مختلف درباره سیره و زندگی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) به چاپ رسیده است عنوان کرد: امیدواریم خداوند به همه ما این توفیق را عطا کند که در معرفی شخصیت امامزادگان با همراهی و مساعدت علما و بزرگان، محققان و اساتید حوزوی و دانشگاهی موفق باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف همه ما، توجه به امامزادگان و بقاع متبرکه است؛ حضرت محمد(ص) در آخرین وصایای خویش، محبت اهل بیت‌شان را به عنوان اجر رسالت عنوان کردند که فعالیت‌های صورت گرفته برای معرفی امامزادگان، از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود./874/پ202/ی

ارسال نظرات