۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۸۷۲۳
شیخ نعیم قاسم: 

آزادی لبنان دستاوردی استثنایی در تاریخ نزاع عربی ـ صهیونیستی بود

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از آزادی لبنان در سال 2000 به عنوان دستاوردی استثنایی یاد کرد و اظهار داشت که دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان با وجود مقاومت اسلامی بسیار سخت است.
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان و اعضای سازمان جوانان لبنان به مناسبت عید مقاومت با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کردند.

 

شیخ نعیم قاسم در این دیدار گفت: اگر مقاومت نبود رژیم صهیونیستی، لبنان را می بلعید به گونه ای که بخشی از آن تحت اشغال قرار می گرفت، در بخش دیگر به شهرک سازی جهت اسکان یهودیان می پرداخت و کاملا بر اداره دولت تسلط می یافت.

 

وی افزود: آزادی لبنان در سال 2000 یک دستاورد استثنایی به شمار می آید که در تاریخ نزاع عربی ـ صهیونیستی بود به گونه ای که نامزدهای نخست وزیری این رژیم برای فرار از لبنان با هم رقابت داشتند.

 

شیخ نعیم قاسم از معادله ارتش، ملت و مقاومت به عنوان سازنده تاریخ استقلال جدید در لبنان یاد کرد و اظهار داشت: لبنان از زمان آزادی در وجود و تصمیم گیری به آزادی رسید و به کشوری سختکوش در منطقه مبدل شد. دخالت کشورها در امور داخلی لبنان کار بسیار سختی است چرا که لبنان با مقاومت، با لبنان ضعیف وابسته به بیگانگان به شدت تفاوت دارد.

 

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به هراس شدید رژیم صهیونیستی به دلیل شکست های متحمل شده و آمادگی کامل مقاومت اسلامی تصریح کرد: مورخان و سیاستمداران از تاریخ روشن لبنان سخن می گویند و با بررسی تحولات منطقه به اهمیت فداکاری صورت گرفته از سوی حزب الله و همه گروه های شریف می رسیم.

 

وی ادامه داد: ارزش مقاومت در این است که به فعالیت و فداکاری و تقدیم خون می پردازد و در صحنه های شرافت با شرافت زندگی می کند. مقاومت تنها به صدور پیام و بیانیه حمایت از دولت اکتفا نمی کند بلکه با فداکاری و دست پاک به حمایت از دولت می پردازد.

 

شیخ نعیم قاسم در پایان تأکید کرد: مقاومت، نوری است که لبنان را به سوی آزادی سوق داده و دراین راه از تقدیم گرانبهاترین دارایی خود دریغ نمی کند و بر همین اساس است که مردانی نظیر مصطفی بدرالدین را در راه آزادی و دفاع از لبنان و کرامت ملت تقدیم می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات