۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۸۶۹۳
امام جمعه محمودآباد:

 شهدا سرمایه های ماندگار نظام اسلامی هستند

امام جمعه محمود آباد با بیان این که شهدا سرمایه های ماندگار نظام اسلامی هستند، گفت: شهدا با ایثار والای خود برای همیشه تاریخ ماندگار شده و صحنه های گرانقدری از مجاهدت و فداکاری را به ارمغان آوردند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد عصر امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدا، بسیجیان و پاسداران این شهرستان با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و همچنین امروز در میدان نبرد با جبهه کفر، گفت: دفاع از ولايت، رهبري و تحقق اهداف و آرمان هاي امام حسين(ع) از بارزترين پيام هاي شهداي انقلاب اسلامي ايران است.

 

وی با بیان این که مهم ترين هدف شهدا احياي دين، ابقاي سنت و رفتن به مسير امامت و ولايت امامان معصوم (ع) بوده است، افزود: امروز نیز رشد معنوی جامعه ما در گرو حرکت در مسیر آرمان های شهدا است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: شهدا 14 قرن بعد از حادثه کربلا، در رکاب ولايت به ميدان آمدند و وفاداري و همراهي خود را که تجلي تقوا و ايمان آنها است را نشان دادند و اينکه وظيفه ما است تا با عمل به وصيت‌نامه شهدا راه و پيام آنها را به نسل هاي آينده منتقل کنيم.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که شهادت ريشه در فرهنگ عاشورايي حضرت امام حسين(ع) دارد، ادامه داد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، روحيه شهادت‌طلبي، بيان افکار و خاطرات شهدا در سطح جامعه الگويي مناسب براي جوان امروزي و نسل‌هاي بعدي، پاسخي براي تهاجم فرهنگي و مقابله با تهديدات جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب مي‌باشد.

 

وی، توسعه و پيشرفت امروز جمهوري اسلامي را مديون شهدا دانست و افزود: شهادت در كشورمان از جايگاه رفيع برخوردار است و بنا به فرموده امام راحل، خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملت هستند و همه ما موظف هستيم ادامه دهنده راه شهدا باشيم و به وصاياي آنها عمل كنيم.

 

حجت الاسلام موسوی مقام شهدا را مقامي عظيم دانست و گفت: خوشا به حال كساني كه شهيد شدند و مردمي که از فيض برکت وجود شهدا برخوردار شدند.

 

امام جمعه محمود آباد ادامه داد: حضور شهدا در جامعه ما جاري است و آنان با دلدادگي به خدا و شجاعت در جهاد و شهادت سند محکمي براي ملت، دوستان، گذشتگان و آيندگان خود شدند و بي ترديد اين سند محکم دليل و پشتيبان قطعي براي همه کساني است که در پرتو نورانيت شهدا قرار گرفته باشند.

 

وی با بيان اين که شهدا حق بزرگي بر اين انقلاب و كشور دارند، افزود: موفقيت و سربلندي ايران اسلامي در جهان به بركت خون شهدا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندي را به ما آموختند، گفت: با سرمايه عظيم شهدا توانستيم به اهداف خود در مقابله و مبارزه با توطئه هاي دشمنان بپردازيم و دشمنان را در اهدافشان ناکام بگذاريم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز يکي از وظايف ما ادامه راه شهدا است و بايد بتوانيم به وصاياي شهدا به خوبي عمل کنيم و از اين طريق راه شهدا را ادامه دهيم.

 

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود به مجاهدت های مدافعان حرم در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: شهدا برای کار ارزشی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام، پای در راه مبارزه با کفر نهادند که دارای ارزش و جایگاه والایی هستند.

 

وی افزود: مدافعان حرم، دفاع از انقلاب، دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها را در دستور کار خود داشتند که اگر دفاع جانانه آنان در خارج از مرزهای ایران اسلامی نبود امروز ما این همه آرامش و آسایش را در جامعه نداشتیم.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که اگر امروز دشمن در سوریه سرکوب شده است، به دلیل از جان گذشتگی‌های فرزندان ما در سوریه است، یادآور شد: دشمن اکنون در خاک سوریه زمین‌گیر شده است و اگر دفاع شهدای مدافع حرم و رزمندگان ما در سوریه نبود باید در مرزهای خود و درون کشورمان با دشمن روبه‌رو و درگیر می‌شدیم.

 

وی با تاکید بر ولایت‌مداری و ادامه راه شهدا گفت: سفارش همه شهدا در طول دوران مختلف انقلاب، ولایت‌مداری و در خط ولایت فقیه بودن است که باید با اطاعت از رهبری در ادامه راه شهدا ثابت قدم باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم، مدافعان عزت و آزادگی و شرف اسلام و مسلمانان هستند، تصریح کرد: این شهدا با حضور در جبهه های حق علیه باطل، در مقابل تروریست هایی که تلاش دارند ارزش های اسلامی را نابود سازند ایستاده و جان خویش را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) فدا کردند.

 

وی با بیان این که شهداي مدافع حرم، الگوي بارز ايثارگري و نماد ايثار در جامعه ما هستند و امروز كشور ما به چنين انسان هاي وارسته و شايسته افتخار مي كند، افزود: صبر و استقامت خانواده هاي شهدای گرانقدر مدافع حرم قابل تقدير، تجليل و تكريم و ستودني است.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که شهدا سرمایه های ماندگار نظام اسلامی هستند، بیان داشت: شهدا با ایثار والای خود برای همیشه تاریخ ماندگار شده و صحنه های گرانقدری از مجاهدت و فداکاری را به ارمغان آوردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هرچه داریم به برکت خون شهدایی است که برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را بر طبق اخلاص نهادند، افزود: شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می شوند به واقع مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام پاسداری می‌کنند.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: شهدای مدافع حرم حافظ عزت و اقتدار ملت ایران و جوامع اسلامی هستند آنان امنیت را برای ملت به ارمغان آورده و با خون خود از عزت اسلام پاسداری می‌کنند.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز جوانان شجاع این مرز و بوم مشتاقانه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به آغوش شهادت می‌روند، ادامه داد: این ایثار و گذشت برگرفته از فرهنگ فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس است./1317/202/ب2

ارسال نظرات