۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۸۱۱۸
ظریف:

نیوزلند متعهد به اجرای صحیح برجام است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعهد نیوزلند به عنوان کشوری که ریاست شورای امنیت را در زمان تصویب برجام بر عهده داشت یکی از نکات مثبت روابط دو کشور است .
ظریف و موری مک کالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری محمد جوا ظریف و موری مک کالی، وزرای خارجه ایران و نیوزلند ظهر امروز شنبه اول خرداد در محل ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شد.



در بخش ابتدایی این نشست محمد جواد ظریف با اشاره به سابقه روابط  ایران و نیوزلند، گفت: در ماه‌های اخیر ارتباطات گسترده‌ای میان ایران و نیوزلند شکل گرفته که حوزه این ارتباط در بخش‌های گسترش روابط اقتصادی و مشورت‌های سیاسی بوده است.



وی افزود: در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز هیأت‌های مختلفی از کشور نیوزلند برای گسترش روابط خود با کشورمان در بخش‌های مختلف به ایران سفر می‌کنند.



ظریف گفت: در زمان تصویب برجام در شورای امنیت، وزیر خارجه نیوزلند ریاست شورای امنیت ر ا بر عهده داشت، تعهد این کشور بر اجرای صحیح برجام یکی از نکات مثبت در روابط دو کشور به حساب می‌آید.



وزیر امور خارجه در پایان گفت: در دیدار خود با وزیر خارجه نیوزلند در خصوص مسایل منطقه‌ای، تروریسم، افراط‌گرایی و ثبات و آرامش کشور عراق و سایر کشورهای منطقه بحث و گفتگو داشتیم و امیدواریم این بحث‌ها به ثبات در منطقه و حل مشکللات منطقه‌ای منجر شود.



در بخش دیگری از این نشست موری مک کالی، گفت: وزرای خارجه هر دو کشور متعهد شده‌ایم تا موانع موجود بر سر راه روابط دو جانبه را برداریم.



وی افزود: در سفر به ایران فرصت‌های زیادی در خصوص اصلاح روابط تجاری و اقتصادی و همچنین ارتقای سطح همکاری در زمینه‌های آموزشی ایجاد شد.



وزیر خارجه نیوزلند در پایان، گفت: در خصوص تحولات منطقه‌ای با یکدیگر تبادل نظر کرده‌ایم، ضمن اینکه معتقیدم که شورای امنیت در خصوص حل و فصل چالش‌های منطقه‌ای نیز می‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد./856/پ202/ج1

ارسال نظرات