۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۲۸۰۹۷
امام جمعه زاغه:

خودسازی مهم ترین مصداق اقدام و عمل در عصر انتظار است

امام جمعه شهرستان زاغه با بیان این که خودسازی و بصیرت افزایی از ویژگی های منتظران حضرت مهدی(عج) است، گفت: با تقوا و تقویت معنویت باید در راستای خودسازی خویش قدم برداریم.
انتظار

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، بیان داشت: اعیاد شعبانیه فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی و تقویت معنویت در جامعه است.

 

وی با بیان این که ماه شعبان فرصتی مناسب برای خودسازی و رسیدن به قرب الهی است، افزود: این ایام فرصتی برای تمرین بندگی و پلی برای رسیدن به ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام زینی وندیان در ادامه با بیان مقدمات لازم برای دیدار با امام زمان(عج)، ادامه داد: همان گونه که زمان مهمانی شرایط لازم برای میزبانی را فراهم می کنیم، برای دیدار با امام زمان(عج) نیز باید شرایط ظهور را فراهم کنیم.

 

وی بحث ظهور را بحثی عقلی خواند و اظهار کرد: باید با آماده سازی خود و جامعه زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم.

 

امام جمعه زاغه تهذیب نفس، انجام واجبات و ترک محرمات، بصیرت و تقوا، دوری از گناه را از جمله وظایف منتظران خواند و گفت: دعا در زمان غیبت آن حضرت، شناختن علامت‌های ظهور و صدقه دادن به نیابت آن حضرت از دیگر وظایف منتظران است.

 

وی با اشاره به مصادیق اقدام و عمل در عصر انتظار، بیان داشت: اقدام و عمل در این دوره همان خودسازی است و این عمل را نمی توان با برگزاری همایش ها و نشست ها انجام داد.

 

حجت الاسلام زینی وندیان تأمل و اندیشیدن در اعمال و رفتار، اصلاح رفتار خویش، دوری از گناه و پیروی کردن از سیره اهل بیت(ع) در زندگی را از راه های خودسازی بیان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام و عمل به معنای امر به معروف و نهی از منکر است و با انجام آن و در سایه خودسازی خویش و اصلاح جامعه زمینه ظهور را فراهم کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات