۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۲۷۳۱۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده هجمه های دشمنان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده هجمه های دشمنان است، گفت: باید زمینه معرفی آثار شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را به آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه فراهم کنیم.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس ایثار که در موزه شهدای آمل برگزار شد، اظهار داشت: اعیاد گرانقدر شعبانیه را داریم که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این ایام در راستای ترویج بصیرت و معنویت افزایی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: شهدا از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند که باید قدردان دلاورمردی ها و ایثارگری های این عزیزان باشیم که جان های پاک خود را در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که شهدا سرمایه های ماندگار نظام اسلامی هستند، بیان داشت: شهدا با ایثار والای خود برای همیشه تاریخ ماندگار شده و صحنه های گرانقدری از مجاهدت و فداکاری را به ارمغان آوردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: ضرورت دارد ملت شهیدپرور ایران اسلامی از آثار شهدا بهره مند شده و یادی از این رشادت ها و سلحشوری ها صورت گیرد که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: موزه شهدای آمل میزبان میهمانان ملی و بین المللی است که همواره استقبال خوبی از آن صورت می گیرد و نیاز است آن را از نظر کمی و کیفی گسترش دهیم.

 

وی اظهار داشت: باید حمایت های شایسته ای از کارهایی در حوزه ایثار و شهادت صورت گرفته و عنایت بیشتری به موضوغات و فعالیت های این عرصه شود.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده هجمه های دشمنان است، گفت: باید زمینه معرفی آثار شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را به آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است که می تواند برکات بسیاری در راستای حرکت انسان برای رسیدن به سعادت و تعالی باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته ملی میراث فرهنگی، اظهارداشت: کارهای بسیار زیبا و قابل تحسینی در این عرصه در حال انجام است که باید حمایت های شایسته ای صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم برکات ارزشمندی دارد که باید در این مسیر کوشا بوده و از حضرت حق بخواهیم تا توفیقات بیشتر برای خدمت گذاری به مردم به ما عطا کند.

 

علیرضا یداله پور، جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، اظهار داشت: دو الگوی شبه ترقی غرب گرا و فرهنگ تعالی اسلامی را از دوران قاجار داریم که با ورود حوزه های علمیه سبب شد تا فرهنگ اسلامی رشد پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: امروز غرب برای اشاعه فرهنگ خود تلاش های بسیاری صورت می دهد که ضرورت دارد ما از سرمایه و فرصت های خود به خوبی استفاده کنیم.

 

یداله پور ادامه داد: در مازندران حدود 13 هزار اثر تاریخی در حوزه شهدا داریم اما موزه ای نیست که بتوانیم آن را به نمایش بگذاریم که زمینی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی مازندران قرار گرفت تا بتوانیم موزه ای در مرکز استان درست کنیم تا این آثار در درون آن قرار گرفته و برای بازدید مردم باشد.

 

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند که دو سال است در حوزه مدافعان جنگل دارد کارهای خوبی صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: نیاز است اقدامات شایسته ای برای معرفی و تبیین حماسه ششم بهمن آمل صورت گیرد که از 143 شهید جنگل، 40 شهید به شهرستان هزارسنگر آمل تعلق دارد.

 

یداله پور با بیان این که آمل شهر دارای سبقه تاریخی و دفاع مقدسی است، گفت: این شهر بزرگواران بسیاری دارد که اهداف شخصی را برای اهداف ملی کنار گذاشتند و باید این عزیزان را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

 

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: جبهه مقاومت جهانی برای ما مرزی ندارد که اگر در برابر تکفیری ها مقاومت نکنیم باید منتظر حضور آنان در مرزهای خودمان باشیم.

 

وی ادامه داد: استان مازندران 30 شهید مدافع حرم دارد که با این تعداد بالاترین آمار شهدای مدافع حرم کشور متعلق به این استان است.

 

یداله پور افزود: مازندران 10 هزار و چهار صد شهید دارد و باید  فرهنگ ایثار و شهادت را به نحوی شایسته به نسل های دیگر معرفی کنیم که یکی از مأموریت ها در این راستا است و برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس گام های خوبی صورت گرفته و حمایت های شایسته ای انجام شده است که قصد داریم عملیات والفجر هشت را در استان جانمایی کنیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات