۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۲۵۷
امام جمعه کوهبنان:

روحانیان اجازه ندهند روحیه انقلابی در حوزه تضعیف شود

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه روحانیان نباید اجازه دهند که روحیه انقلابی در حوزه ها تضعیف شود، گفت: عده ای در تلاشند که روحانیت را تضعیف کنند، تا در مسائل سیاسی کشور نقش نداشته باشند و می طلبد در این راستا مراقبت های ویژه انجام شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین رابطه حوزه با نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: نظام برگرفته شده از حوزه علمیه، روحانیت، سنگرهای روحانیت یعنی مدارس علمیه  و مساجد است، رابطه نظام و حوزه و حوزه با نظام رابطه پدر فرزندی است و نظام برخاسته از حوزه، روحانیت، اسلام و تشیع است.

 

وی با بیان اینکه  حوزه همیشه جنبه نظارتی خود را در مسائل مختلف داشته و تذکرات سازنده را مطرح می کند، افزود: مراجع بزرگ حوزه از امام(ره) و دیگر بزرگان همیشه در صدد بودند که حوزه از نظام پشتیبانی کند؛ نظام هم همیشه مواردی که زیر نظر اسلام است را جامه عمل بپوشاند و هر از گاهی نیز هم فراز و فرودهایی در این راستا وجود داشته داشته؛ حوزه تذکر داده است.

 

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: بعضی از سیاسیون دوست ندارند این رابطه محکم باشد که روحانیان و حوزه ها در نظام نقش داشته باشند، اما با توجه به ماهیتی که انقلاب اسلامی دارد هم جنبه اسلامی و هم انقلابی  لازمه آن اینست که حوزه همیشه پشتیبانی نظام را داشته باشد و نظام هم از حوزه حرف شنوی داشته باشد.

 

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا ادامه داد: این در حالی است که بعضی از تبلیغات مبنی براین است که حوزه نیازی به مسائل سیاسی و انقلابی ندارد و این ترفند نباید تاثیرگذار باشد و همان طورکه روحیه طلاب و حوزه علمیه در مسائل علمی قرآنی عمیق است باید در مسائل سیاسی نیز این روحیه انقلابی تاثیر گذار باشد که این موضوع مد نظر مقام معظم رهبری است.

 

وی یادآور شد: برای حفظ این روحیه سیاسی و انقلابی، روحانیان باید روحیه دشمن شناسی  و دشمن ستیزی را جزء برنامه های خود بدانند که می دانند، بزرگان حوزه همیشه این روحیه انقلابی را دارند و درحال ترویج آن هستند، طلاب حوزه و اساتید این دو محور را باید همیشه مد نظر دارند.

 

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: روحانیت همیشه در همه جا به دنبال ترویج احکام اسلامی به ویژه ترویج سیره اهل بیت(ع) و حضرت حسین(ع) بوده و درصدد تقویت این روحیه انقلابی است و یک عالم حوزوی باید انقلابی و بهترین مروج انقلاب و صادر کننده انقلاب اسلامی باشد و اطلاعات جهانی نیز برخوردار باشد که به یاری خدا در حال حاضر بهترین مراکز علوم جدید در حوزه های علمیه است و در این زمینه کار می شود.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: روحانیان نباید اجازه دهند که این روحیه انقلابی در حوزه ها تضعیف شود و باید از نظر علمی و انقلابی پربار باشند و می طلبد در این راستا مراقبت های ویژه انجام شود و عده ای در تلاشند که روحانیت را تضعیف کنند  تا در مسائل سیاسی کشور نقش نداشته باشند و حتی این  تضعیف در دوران دفاع مقدس به چشم می خورد امام روحانیان با حضور خود در جبهه و با پیروی از فرمان حضرت امام راحل در جبهه حضور یافتند و وظیفه خود را انجام دادند و در این راستا نقش بسیار اساسی و کلیدی را ایفا کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: این روحیه سیاسی و انقلابی نباید دچار تضعیف شود و اگر این انفاق پیش آید هم به حوزه و هم به نظام ضربه محکمی وارد خواهد شد و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت و همچون دوره های قبل که بعضی از مسؤولان قوای مختلف از حوزه فاصله می گرفتند سبب شد بسیاری از ارزش های پایمال و کم رنگ شود و هنوز ما شاهد آثار آن هستیم.

 

امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: بزرگان نظام و قوای مختلف اگر به مسائل معنوی دینی و مذهبی مردم توجه نداشته باشند در دیگر مسائل کم خواهند آورد به ویژه در ارتباط با بیگانگان که این موضوع در قرآن کریم نیز بیان شده است و حوزه علمیه همیشه این روحیه انقلابی را دارد و در صدد است تا نظام همیشه پابرجا، پایدار وانقلابی بماند./302/9709/ب1

ارسال نظرات