۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۵۵۱
آیت‎الله طباطبایی‎ نژاد مطرح کرد؛

همدلی مردم در پیروی از رهبر انقلاب بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، گفت: همدلی مردم در پیروی از رهبری جامعه اسلامی بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان است.
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با بزرگداشت سالروز فتوای میرزای شیرازی در تحریم توتون و تنباکو، گفت: اگر مردم با هم پیوسته باشند و مطیع کسانی باشند که میدانند آنها مصلحت جامعه را میخواهند، جلوی دشمن گرفته میشود، مراجع و علما مصلحت جامعه را میخواهند و هیچگاه ما کسی را ندیدهایم از علما که بخواهند کشور ایران زیر سلطه اجانب باشد، همواره آنان به دنبال این بودهاند که کاری کنند که ایران از این سلطه اجانب خارج شود.

 

وی افزود: دشمن به فکر افتاد که چه امری سبب شد که یک جمله بگوید و این جمله این قدر در میان مردم نفوذ داشته باشد، که شروع کردند به شایعه پراکنی علیه علما و روحانیان که همین کار را هم الان میکنند که داستان مرحوم آشیخ عباس قمی که او را سوار ماشین نکردند به خاطر همین شایعات که گفته شده بود اگر او را سوار کنند ماشین پنچر میشود.

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که با توجه به آگاهیها و شایعه پذیری مردم، زمان آمدن امام زمان(عج) به این زودی نباید فرا برسد، خاطرنشان کرد: بسیار باید آماده باشیم، بسیار باید عقلمان کامل باشد تا سرباز امام زمان(عج) باشیم، تا شایعه پذیریم و بدون تحقیق عمل کنیم خیلی زمان میبرد تا امام زمان(عج) تشریف بیاورد، اگر تاریخ را نخوانیم تغییری نمیکنیم، باید بدانیم دشمن علیه کسی که مؤثر است کار میکند و میخواهد مردم را از روحانیت جدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کسی راهنما میخواهد، پیامبر اکرم(ص) میفرماید علما برای مردم همچون ستارههایی هستند که دیگران راه را به وسیله آنان پیدا میکنند، و اگر این ستارهها خاموش بشوند چه بسا کسی که راه را پیدا کرده است، راه را گم بکند، همین الان هم ملاحظه بکنید که صداهایی در کشورمان و گاهی برخی مسؤولان بدشان نمیآید که کارهای را انجام بدهند که رهبری تشرهایی را میزند و گرنه وضعمان بسیار بد میشد.

 

آیتالله طباطبایی نژاد با بیان این که در تحریم استعمال توتون و تنباکو مردم از رهبرشان پیروی و اطاعت کردند، ابراز کرد: در این مقطع تاریخی با پیروی از علمای دینی راه نفوذ را بیگانگان انگلیسی بستند و البته بعدها به نحو دیگری آمدند اما توانستند در آن مقطع دست اجانب را کوتاه کنند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارکنان نیروی انتظامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به امنیت کشور اشاره کردند، یکی دیگر از چیزهایی را که تذکر دادند، امنیت داخلی است که آن هم باید حفظ شود، ناهنجاریهایی که گاهی انجام میشود باید جلویش گرفته شود.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به ولادت علی اکبر(ع) و روز جوان ابراز کرد: دشمن به دنبال آن است که جوانان را از بین ببرد و آنها را منحرف کند، یک جوان تریاکی و معتاد، نبودش بهتر از بودش است، چون نیاز به رسیدگی دارد و به درد هیچ کاری نمیخورد، این ناامنی استفاده از مشروبات الکی که کم نشده است، این هم باید رفع شود، کسی که شرب خمر انجام میدهد پوک است.

 

وی ادامه داد: یک کسی که سگ توی ماشین دارد باید جلویش گرفته شود، کسی که سگ باز است آیا میتواند برای دفاع از کشور اقدام کند؟ رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید اجازه دهید که ناامنی فرهنگی در کشور اتفاق بیفتد، خداوند به همه ما توفیق احساس مسؤولیت بدهد./914/201/ب2

ارسال نظرات