۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۵۴۹
امام جمعه موقت بابل:

شهدای مدافع حرم آبروی تشیع در دفاع از حریم اهل بیت هستند

امام جمعه موقت بابل با اشاره به شهادت تعدادی از مدافعان حرم مازندران، گفت: شهدای مدافع حرم افتخار و آبروی جهان تشیع در دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، امام جمعه موقت بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بابل با  گرامیداشت اعیاد شعبانیه، گفت: ماه شعبان ماه یادآوری مسأله فرهنگ انتظار است و ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است.

 

وی با بیان این مطلب که تبیین مناسب فرهنگ انتظار نیازمند به دقت و موشکافی این جریان بزرگ است، خاطرنشان کرد: عصاره همه انبیا و اولیا در وجود امام عصر تجلی پیدا می کند و فرهنگ انتظار زمینه ترویج این فرهنگ اصیل را فراهم می‌نماید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران هدف نهایی همه پیامبران و ائمه را متجلی در ظهور امام عصر(عج) دانست و افزود: هدف اصلی تمام پیامبران بستگی به ظهور امام زمان دارد و نور حقیقت تجلی پیدا می کند.

 

وی بر لزوم برپایی جشن ها، آذین بندی تمام خیابان ها برای جشن های نیمه شعبان تأکید کرد و افزود: هر کس به اندازه توان و شجاع وجودی خود برای برپایی باشکوه جشن های نیمه شعبان قدم بردارد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به شهادت تعدادی از شهدای مدافع حرم استان مازندران، ادامه داد: لنگر شهدای مدافع حرم افتخار و آبروی جهان تشیع در دفاع از حرم اهل بیت(ع) هستند و  دل امام زمان را شاد کردند.

 

وی با بیان این مطلب که مدافعان حرم پیروان حضرت عباس(ع) در دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم هستی خود را دادند تا اهل بیت و ارزشها باقی بماند و از این رو ما وظیفه حفظ و صیانت از این ارزش ها را بر عهده داریم.

 

امام جمعه موقت بابل با اشاره به حماسه آفرینی های رزمندگان لشکر 25 کربلا مازندران در طول دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع)، تأکید کرد: لنگر شهدای مدافع حرم مازندران امروز هم همانند دوران دفاع مقدس قهرمانانه و مؤمنانه در دفاع از حرم آل الله آفتخار آفرینی کردند و موجب افتخار ما هستند.

 

وی افزود: عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان(ع) و اهل بیت(ع) نشان از استمرار فرهنگ عاشورا در دل جوانان این کشور دارد و این فرهنگ با تمام توان در مقابل تمام دنیای غرب ایستاده است.

 

حجت الاسلام شکریان با گرامیداشت روز جوان، به نقش جوانان در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جوانان سرمایه های اجتماعی جامعه ما هستند و حضرت علی اکبر الگوی برجسته ای برای نسل جوان است.

 

وی با بیان این مطلب که بالندگی و پویایی جامعه در گرو پویایی جوانانان جامعه است، خاطرنشان کرد: مسؤولان اهتمام خود را برای رفع مشکلات جوانان به ویژه در دو حوزه اشتغال و ازدواج به کار ببندند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر افزایش جمعیت کشور، گفت: فرزند آوری یک مجاهدت بزرگ در این کشور است و مسؤولان سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند./1313/201/ب2

ارسال نظرات