۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۴۱۷

شورای مسلمانان انگلیس خواستار تحقیق درباره اهظارات اسلام هراسانه حزب محافظه‎کار شد

شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد که حزب محافظه کار این کشور باید یک بررسی فوری در مورد اظهارات اسلام هراسانه اعضای خود صورت دهد.
«صادق خان» اولین شهردار مسلمان لندن

به گزارش خبرگزاری رسا، شجاع شفیع، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس، بزرگترین سازمان اسلامی در این کشور اعلام کرد که حزب محافظه کار باید یک بررسی فوری در مورد اظهارات اسلام هراسانه اعضای خود در جریان رقابت بر سر انتخاب شهردار لندن، پایتخت انگلیس صورت دهد.

 

اعضای حزب محافظه کار انگلیس متهم هستند که در جریان رقابت انتخابات شهردار لندن به بیان اتهامات واهی به صادق خان، شهردار کنونی پایتخت انگلیس پرداخته و وی را رادیکال، دارای ارتباط با افراط گرایان و فردی که لندن تحت نظارت وی امنیت نخواهد داشت، خواندند.

 

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و از اعضای حزب محافظه کار شب گذشته به خاطر آن که سلیمان غنی، یکی از امامان جماعت جنوب لندن را با گروه تروریستی داعش مرتبط دانسته بود مجبور به معذرت خواهی شد.

 

بارونس وارسی، یکی از اعضای حزب محافظه کار و از اعضای کابینه دولت انگلیس نیز هشدار داده بود که حزب وی نتیجه انتخابات شهرداری ها در لندن را به دلیل راه اندازی کمپین اهانت آمیز به صادق خان از دست داده است.

 

وارسی تاکید کرد: این کمپین باعث شد ما نتیجه انتخابات، شهرت و اعتبار خود را در مورد مسائلی مانند نژاد و دین از دست بدهیم./990/ب903/د

ارسال نظرات