۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۹۸۳

متهم شدن برخی از وزرای دولت انگلیس به کشتار دسته‎جمعی

کمیته مشترک حقوق بشر پارلمان انگلیس اعلام کرد که ممکن است برخی از وزرای دولت این کشور را به دلیل فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به ارتش انگلیس در مناطقی مانند سوریه به جرم کشتار غیرنظامیان متهم کند.
هواپیمای بدون سرنشین ارتش انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته مشترک حقوق بشر پارلمان انگلیس اعلام کرده است که دولت این کشور باید بلافاصله دلایل صدور مجوز برای فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به ارتش انگلیس را در مناطقی مانند سوریه اعلام کرد و در غیر این صورت برخی از وزرای دولت به جرم کشتار غیرنظامیان متهم خواهند شد.

 

این کمیته که از نمایندگان احزاب مختلف حاضر در پارلمان انگلیس تشکیل شده، تاکید کرد که با وجود اصرار دولت انگلیس بر آن که یک سیاست "کشتار هدفمند" را دنبال نمی کند واضح است که انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم از نیروهای مرگبار خود در خارج از کشور نیز استفاده می کند.

 

اگر دولت انگلیس نتواند دلایل قانع کننده ای برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه و سایر کشورهای دیگر ارائه کند خلبانان این هواپیماها، ماموران امنیتی و چندین وزیر از کابینه دولت انگلیس به کشتار غیرنظامیان متهم می شوند.

 

نمایندگان حاضر در کمیته مشترک حقوق بشر انگلیس و کارشناسان می گویند که اگر چه در حقوق بشر استفاده از نیروی نظامی برای دفاع مشروع از خویش در مقابل حملات حتمی مجاز شمرده می شود اما استفاده از نیروی نظامی در چارچوب حمله پیشگیرانه غیرقانونی است و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در سایر کشورها نیز مشمول همین ممنوعیت است./990/ب903/د

ارسال نظرات