۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۷۶۳
نماینده پارلمان انگلیس:

انگلیس باید به دلیل ایجاد اسرائیل معذرت‎خواهی کند

نماینده پارلمان انگلیس بر لزوم عذرخواهی این کشور به دلیل ایجاد رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
نماینده صهیونیست ستیز انگلیسی

به گزارش خبرگزاری رسا، روپا آشا حق، یکی از نمایندگان مجلس انگلیس و از اعضای حزب کارگر این کشور اعلام کرد که انگلیس باید به دلیل به وجود آوردن رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی معذرت خواهی کند.

 

روپا آشا حق که به نمایندگی از مردم بخش Ealing شهر لندن به مجلس راه یافته است این اظهارات را در دیدار با کمپین همبستگی با فلسطین در سال گذشته بیان کرده بود اما روزنامه دیلی میل به تازگی و برای نخستین بار این اظهارات را منتشر کرده است.

 

اظهارات این نماینده مجلس انگلیس اندکی پس از آن منتشر می شود که وی از اظهارات ضد صهیونیستی یکی دیگر از اعضای حزب کارگر دفاع کرده بود. ناز شاه، یکی از اعضای این حزب در اظهاراتی که اندکی بعد مجبور به عذرخواهی بابت آنها شد بیان کرده بود که رژیم صهیونیستی باید تغییر مکان یافته و به آمریکا منتقل شود.

 

کن لیوینگستون، شهردار سابق لندن نیز یکی دیگر از اعضای حزب کارگر انگلیس است که اخیرا به دلیل بیان جملات ضد صهیونیستی مجبور به عذرخواهی شد.

 

شهردار سابق لندن در سخنانی گفته بود: ایجاد دولت اسرائیل از اساس اشتباه بود چرا که در آن مکان یک جامعه فلسطینی از 2 هزار سال پیش وجود داشت.

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی در سال 1948 و پس از اشغال نظامی سرزمین های فلسطینیان و بخش هایی از خاک کشورهای عربی همسایه، از جمله مزارع شبعای لبنان و بلندی های جولان سوریه تشکیل شد./990/ب903/د

ارسال نظرات