۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۴۲۸
آیت الله سبجانی:

انسان نباید در اعمال خود به رضایت مردم دلگرم باشد/ میزان زندگی باید رضای الهی باشد

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که اگر عمل انسان مورد رضایت خداوند باشند ولو مردم پشت سر او بد بگویند خوش به حال انسان می شود، گفت: انسان باید دلگرم به رضایت خداوند متعال باشد نه این که خود را به رضایت مردم دلخوش کند.
درس خارج ‌آیت الله سبحانی درس خارج ‌آیت الله سبحانی  ‌آیت الله سبحانی درس خارج ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی  از مراجع تقلید امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه رجب به فرازی از دعای ماه رجب مبنی بر السلام علی المولودین فی الرجب گفت: بسیاری به اشتباه تصور می کنند که علی(ع) نیز در این مولودین داخل است.

 

وی افزود: در ماه رجب سه ولادت وجود دارد که عبارت از امیرمؤمنان(ع)، امام جواد(ع) و امام محمدباقر(ع) است، امام باقر(ع) در روایتی می فرماید جابر اگر عمل انجام دادی نگاه کن که آیا این عمل مورد رضایت خداوند متعال است یا رضایت او را در پی ندارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر عمل انسان مورد رضایت خداوند باشند ولو مردم پشت سر او بد بگویند خوش به حال انسان می شود، اظهار داشت: انسان باید دلگرم به رضایت خداوند متعال باشد نه این که خود را به رضایت مردم دلخوش کند.

 

وی ادامه داد: اگر انسان راهی را در پیش می گیرد که مرضی رضای خدا است دیگر نباید به نظرات مردم توجه داشته باشد اما اگر انسان راهی را بر خلاف رضای خداوند در پیش گرفت ولو مردم او را تشویق کنند راهی خطرناک خواهد بود.


حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انسان در اعمال خود باید بررسی که آیا راه الهی است یا راه شیطانی به شمار می رود، ابراز داشت: اگر راه الهی بود انسان می تواند دلگرم باشد حال مردم قبول کنند یا نپذیرند، اگر راه شیطانی بود نباید خود را با تشویق های مردم دلگرم کند.

 

وی عنوان کرد: انسان در تمام مشی خود باید خدا را در نظر بگیرد، سالک واقعی کسی است که در زندگی خود میزان را خداوند متعال قرار دهد؛ البته بدان معنا نیست که انسان به افکار عمومی توجه نکند اگر عملی مباح باشد و خوشایند مردم نیست نباید انجام داده شود، مسلما یک سائس و عالم افکار عمومی را در نظر می گیرد اما در درجه دوم است؛ اگر میزان در زندگی خدا باشد جزو مردان الهی خواهد بود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات