۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۰۸۳
دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد:

نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی جوانان غیرقابل انکار است

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید در درجه نخست به آموزش و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها پرداخت چراکه تربیت در خانواده انجام می‌شود و مدرسه نیز نهادی است که در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأثیر فراوانی دارد.
ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، الیاس چراغ‌ زاده، دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد، شامگاه پنج شنبه، 14 مردادماه، در نشست شورای اقامه نماز منطقه 3 کشور که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه‌ نشینی از عوامل مهم در ایجاد و افزایش آسیب‌ های اجتماعی است، تصریح کرد: در جامعه به ویژه از سوی مسؤولان برای امر ازدواج هزینه زیادی اختصاص داده نمی‌شود اما برای موارد مختلف اعتبارات فراوانی اختصاص داده می‌شود که لازم است به این موضوع توجه ویژه‌‌‌‌‌‌ صورت گیرد.

 

وی با اشاره به آمار طلاق در نقاط مختلف کشور بیان داشت: طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی مهم است که لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود؛ طلاق عاطفی که در حال حاضر در جامعه موجود است در دین اسلام جایگاهی ندارد.

 

چراغ ‌زاده تصریح کرد: باید نخبگان علمی و علما در زمینه انتقال آموزه‌های مفید فضای مجازی مشوق جوانان باشند و سؤالات آن‌ها در زمینه‌های مختلف را پاسخ دهند تا از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: در زمینه آموزش به نسل جوان باید آموزش‌ها متناسب باشد و آموزه‌ها یکدیگر را نقض نکنند و ضروری است گفتار با رفتار مسؤولان در جامعه مطابقت داشته باشد تا جوانان با تضاد در رفتار و گفتار مسؤولان روبرو نشوند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای اجلاس سراسری نماز مطالباتی دارند که بسیار مهم بوده و باید پیگیری ‌های لازم در راستای تحقق آن‌ها به صورت جدی صورت گیرد، یادآور شد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در درجه نخست به آموزش و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها پرداخت چراکه تربیت در خانواده انجام می‌شود و مدرسه نیز نهادی است که در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأثیر فراوانی دارد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه را بسازیم باید افراد جامعه را بسازیم و اگر بخواهیم افراد جامعه را بسازیم باید در مدرسه فرایند آموزش را به خوبی انجام دهیم.

 

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجلاس سراسری نماز که امسال در استان البرز اجرا خواهد شد با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی برگزار می ‌شود و در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی مبتلابه جامعه است ازاین ‌رو باید توجه ویژه‌ای نسبت به این مقوله صورت گیرد.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت: نماز یکی از راه‌های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و افرادی که اهل نماز هستند از مسائل بسیاری مانند چشم و هم‌چشمی به دور بوده زیرا افراد اهل نماز شاکر نعمت‌های پروردگار هستند و از حسادت و خصائص اخلاقی ناپسند دوری می‌کنند.

 

چراغ ‌زاده با بیان اینکه باید بدانیم ستاد اقامه نماز چه میزان ابزار دارد، تصریح کرد: بخشی از ابزارهای مهم ستاد اقامه نماز روحانیان هستند و وضعیت معیشت این قشر باید در نظر گرفته شود.

 

وی، یکی از دلایل روی آوردن جوانان به اعتیاد را نداشتن سرگرمی در اوقات فراغت برشمرد و افزود: با ارائه برنامه‌های پرمحتوا از سوی ستاد اقامه نماز می ‌توان بخشی از اوقات فراغت جوانان را به نحو شایسته تکمیل کرد و از ایجاد آسیب ‌های اجتماعی مختلف به ویژه اعتیاد در بین آن‌ها جلوگیری کرد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: در زمینه ازدواج در نظر گرفتن اصالت خانوادگی و انتخاب صحیح از موارد مهمی است که جوانان باید توجه فراوانی به آن داشته باشند.

 

گفتنی است نشست دبیران ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشور، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، دبیران ستاد اقامه نماز استان های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس به میزبانی شهرکرد برگزار شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات