۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۰۸۲
آيت الله نمازي:

همه داشته‌های ملت ايران به برکت اهل بيت است

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران هرچه دارد از اهل بيت(ع) دارد، گفت: مقام اهل بيت(ع) را بايد بشناسيم كه اينها چه مقام و جايگاهي در نزد خدا دارند، آنها مستجاب الدعوه هستند و بايد به آنها توسل پيدا كنيم و شفيع قرارشان دهيم.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پنجشنبه شب در آيين افتتاحيه هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› در شهرستان كاشان، با تبريك ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دهه كرامت، گفت: يكي از مسائل مهمي كه در جامعه بايد به آن توجه شود تشويق نسل جوان به معرفت به خدا و اهل بيت(ع) است.

 

وي برگزاري هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› را تشريفات و مقدمه اي براي رسيدن به معرفت الله و معرفت به اهل بيت(ع) دانست و خاطرنشان كرد: اين معرفتي كه ما نسبت خدا و اهل بيت(ع) داريم معرفت اجمالي  و معرفت ناقصي است.

 

آيت الله نمازي با بيان اينكه ما نمي توانيم متوجه جايگاه حضرت معصومه(س) شده چرا خداوند به حضرت معصومه(س) اين همه مقام و محبوبيت داده است، گفت: در قرآن از مقام محمود به عنوان بالاترين مقام در قيامت نام برده شده است.

 

وي با بيان اينكه مقام محمود ويژه انبيای الهي و در رأس همه آنها براي پيامبر اكرم(ص) است، يادآور شد: مقام محمود، مقام شفاعت است و جداي از مقام نبوت است كه مقام محمود براي پيامبراكرم(ص) و براي همه انبياء الهي، علما و شهدا است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه حضرت معصومه(س) داراي مقام محمود و شفاعت است، گفت: در حاشيه وجود شخصيت حضرت معصومه(س) علما، مراجع بزرگ تقليد و فقهاي بزرگي خوابيده اند.

 

آيت الله نمازي، با بيان اينكه شناخت كافي و معرفت كافي نسبت به شناخت اهل بيت(ع) نداريم، ادامه داد: اهل بيت(ع) واسطه فيض الهي و نزول رحمت الهي از آسمان به زمين هستند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران هرچه دارد از اهل بيت(ع) دارد، گفت: مقام اهل بيت(ع) را بايد بشناسيم كه اينها چه مقام و جايگاهي در نزد خدا دارند، آنها مستجاب الدعوه هستند و بايد به آنها توسل پيدا كنيم و آنها را شفيع قرار دهيم.

 

آيت الله نمازي، اظهار داشت: بايد شناخت كافي از امام رضا(ع) و مراتب علمي كه در كتاب بحار الانوار علامه مجلسي و در عیون اخبار الرضا آمده است، فلسفه احكام و شريعت، توحيد، نبوت، امامت، معاد، نماز، روزه، جهاد، حج و فلسفه امربه معروف و نهي از منكر را بيان كرده است و حضرت غوغا كرده است.

 

وي افزود: امام رضا با بيان بحث امامت و ولايت يك جهان جديدي را در پيش روي علما و فقها و فلاسفه قرارداده است و دريايي از معرفت را در باره امامت و سيره اهل بيت بيان كرده است.

 

آيت الله نمازي در ادامه گفت: برگزاري جشنواره هايي از اين دست كه اگر بتواند مطالبي كه از سوی سخنرانان و اساتيد و پژوهشگران ارائه مي شود در جهت ارتقاي معرفت افكار عمومي نسبت به اهل بيت(ع) باشد موثر خواهد بود كه اين جشنواره در همين راستا حركت كرده است.

 

لازم به ذكراست، هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان با ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) به محل جشنواره و اجراي زنده نقاره زني افتتاح  شد، هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› همراه با چهاردهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) از 14 تا 24 مردادماه دردهه كرامت از ميلاد حضرت معصومه(س) تا ميلاد امام رضا(ع) با بيش از 80 عنوان برنامه به همت مؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات