۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۴۲۰۶۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

یزدانی با تأکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت در همه سازمانهای تابعه خود راهبرد حمایت از اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک ایران عصر امروز در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در هتل کایا لاله پارک تبریز اظهار داشت: عزم دولت برای حل مشکلات بخش صنعت بسیار جدی است.


وی با تأکید بر این‌که همه ملت مکلف به حمایت از محصولات و کالاهای داخلی هستند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم رسانه ها در این باره فرهنگ سازی کنند، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، هر کس به نوبه خود رسالتی بر عهده دارد.


یزدانی به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت در همه استان های کشور در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به فرماندهی استانداران کشور و همکاری دستگاه های اجرایی مختلف تصمیم های خوبی برای رونق بخش تولید گرفته اند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در همه سازمان های تابعه خود راهبرد حمایت از اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته است و از همه ظرفیت‌های خود در راستای تحقق مطالبات و رفع دغدغه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره خواهد جست.


وی افزود: بخشنامه های بانک مرکزی تکلیف اجرایی همه بانک های کشور است تا واحدهایی که توسط ستاد تسهیل به بانک ها معرفی می شوند، بدون توجه به چک های برگشتی، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی تسهیلات لازم را به واحدهای تولیدی پرداخت کنند.


یزدانی با اشاره به این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، افزود: سازمان تامین اجتماعی مکلف است تا یک سال همه اجرائیات خود درباره واحدهای تولیدی بدهکار را متوقف کنند. سازمان امور مالیاتی هم تسهیلات لازم برای واحدهای تولیدی مشکل دار را اتخاذ خواهد کرد.


وی تاکید کرد: عزم دولت برای حل مشکلات بخش صنعت بسیار جدی است و واقعا همه احاد ملت مکلف هستند از محصولات و کالاهای داخلی حمایت کنند و رسانه ها در این باره فرهنگ سازی کنند؛ در آذربایجان شرقی بیش از 10 هزار جواز تاسیس صادر شده و این نشان از جاذبه های سرمایه گذاری در این استان است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که دولت به رونق صنایع کوچک و متوسط توجه ویزه ای دارد، گفت: در بخش خوشه های صنعتی آذربایجان شرقی یکی از استانهای پیشرو است و 9.5 درصد خوشه های صنعتی کشور در این استان شکل گرفته است./202/935/ب1

ارسال نظرات