۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۹۶۹
آیت‌الله دستغیب تأکید کرد؛

لزوم گسترش فرهنگ مهربانی و افزایش تعداد سراهای مهربانی

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توسعه فرهنگ مهربانی و افزایش تعداد سرای فرهنگ مهربانی در شیراز تأکید کرد.
آيت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان  رهبریرهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله سیّد علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در بازدید از سرای فرهنگ مهربانی در جمع خبرنگاران، گفت: در استان فارس به‌ویژه شهر مقدس شیراز مردم در سایه هدایتهای پروردگار عالم همواره در ایجاد مراکز و مجامع خیریه پیشگام بوده‌اند.

 

وی از سرای فرهنگ مهربانی به‌عنوان یکی از ابتکارات مجمع خیران شهر ساز و فرهنگ‌ساز یاد کرد و افزود: این ابتکار و خلاقیت از سوی متصدیان امور شهرداری مانند شهردار شیراز و دیگر افرادی که در این مجمع تلاش دارند اجرایی شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسأله فرهنگ‌سازی یک اصل اساسی است که باید مورد توجه این مجمع قرار گیرد خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی فقط به اقامه نماز، تلاوت قرآن و خواندن دعاها نیست، این‌ها مسائل عبادی و معنوی بسیار خوبی است اما فضای ایجاد شده در سرای فرهنگ مهربانی به تمام معنا با طراوت، سازگار با فطرت الهی و حرکتی به سمت کسب فضیلت و کرامت انسانی است.

 

آیت‌الله دستغیب که از بخشهای مختلف نخستین سرای فرهنگ مهربانی در شیراز بازدید کرد به‌قرار دادن درخت مهربانی در این سرا اشاره و تصریح کرد: این درخت مهربانی و محبت، شجره طیبه است و هر کسی می‌تواند خواسته‌های خود را عرضه کند و کسانی که می‌توانند برآورده کنند با نهایت مهربانی این اقدام را انجام می‌دهند.

 

وی از ایجاد واحدهای دریافت کتاب، اطعام، دارو و درمان، البسه و پوشاک و غیره در این سرای فرهنگی ابراز خرسندی و بیان کرد: اینجا با بیشتر مراکز خیریه در ارتباط است و موارد بیان شده از طریق آنها بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این لباسها یا دیگر وسایل شاید استفاده شده باشند اما کهنه و مندرس نیست عنوان کرد: مردم با ایثار و فداکاری وسایل خود را به این سرا تقدیم می‌کنند تا به نیازمندان اهدا شود.

 

آیت‌الله دستغیب با ابراز امیدواری از اینکه مردم استان در این کار خداپسند و شایسته شرکت فعال داشته باشند گفت: این نخستین مرکز است که با تلاش شهردار شیراز و اعضای شورای شهر و خیرین شهر ساز و فرهنگ‌ساز در شیراز راه‌اندازی شده است و لازم است توسعه یابد./202/919/ب1

ارسال نظرات