۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۱۶۴۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اقامه نماز جماعت سبب جلوگیری از منکرات در جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اقامه نماز و تأکید بر اینکه اقامه نماز در رفع بدی‌ها بسیار مؤثر است، گفت: اگر نماز اقامه شود بسیاری از منکرات در جامعه رخ نخواهد داد و ضروری است که نمازهای جماعت و جمعه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
 اقامه نماز جماعت سبب جلوگیری از منکرات در جامعه می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در همایش رؤسا و فرماندهان کوپ فرماندهی انتظامی استان قزوین که در مرکز فرماندهی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت در نگاه دینی گفت: حضرت ابراهیم پس از ساخت کعبه، از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

 

 وی در ادامه افزود: پس از تشکیل شهر در اطراف کعبه، حضرت ابراهیم از خدای متعال درخواست می‌کند تا به آن شهر امنیت ببخشد و این درخواست حضرت گویای این مطلب است که درخواست نخست حضرت ابراهیم برای شهر شدن آن منطقه، محقق شده و این دو درخواست از نظر زمانی، فاصله زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه، برقراری امنیت مسئله مهمی است ابراز کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد، سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت.

 

عنصر امنیت، از آب و نان مهمتر و واجب‌تر است

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عنصر امنیت، از آب و نان مهمتر و واجب‌تر است و از این رو این اهمیت سبب شده اولین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم به عنوان پیغمبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن اصرار بورزد.

 

 وی در ادامه اضافه کرد: پس از تأمین امنیت، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد به آنهایی که مؤمن هستند، آب و نان بدهد اما این درخواست حضرت به سرعت مورد اعتراض خدای متعال قرار می‌گیرد و بر تأمین آب و نان همه انسانها، به خصوص کسانی که کافر هستند تأکید می‌کند از این رو این مهم نشان می‌دهد که باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کنیم.

 

خداوند انسان را با ویژگی کرامت خلق کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت موضوع کرامت خاطرنشان کرد: موضوع کرامت به اندازه‌ای مورد اهمیت است که خداوند خود را به عنوان رب اکرم به انسان معرفی و تأکید می‌کند که انسان را با ویژگی کرامت خلق کرده است.

 

خطیب ‌جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: خدای متعال برای اینکه بین خدا، انسان و کرامت رابطه متناسب، مستحکم، تأثیرگذار و تربیت کننده برقرار شود، قرآن کریم را نازل کرده است تا کرامت انسان از آن طریق ارتقا یابد.

 

وی با اشاره موضوع کرامت و صداقت افزود: برخورداری از صداقت، لازمه پیشرفت و دست‌یابی به موفقیت در هر کاری است به طوری که امام علی (ع) می‌فرماید آدمی اگر می‌خواهد به هر مقصدی دست پیدا کند، تنها با صداقت موفق خواهد شد.

 

صداقت اصل مهمی است که آبروی انسان را حفظ می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: صداقت اصل مهمی است که همواره آبروی انسان را حفظ می‌کند و امام علی (ع) هم در این خصوص می‌فرماید من هیچ چیزی را بهتر از صداقت نیافتم که آبروی انسان را حفظ کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به کسانی که برای پیشبرد کارهای خود از حیله و نیرنگ استفاده می‌کنند اظهار کرد: آنها نمی‌دانند که این عالم دارای نظم است و کسانی که نیرنگ و حیله را روشی برای پیشبرد امور خود قرا می‌دهند راه به جایی نخواهند برد.

 

 وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) تصریح کرد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که عده زیادی حیله و نیرنگ را زرنگی می‌دانند، آنهایی که حیله‌گری و نیرنگ‌بازی می‌کنند مرگشان باد.

 

اگر نماز اقامه شود بسیاری از منکرات در جامعه رخ نخواهد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز و تأکید بر اینکه اقامه نماز در رفع بدی‌ها بسیار مؤثر است، ابراز کرد: اگر نماز اقامه شود بسیاری از منکرات در جامعه رخ نخواهد داد و ضروری است که نمازهای جماعت و جمعه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

امام‌جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه بصیرت مسئله مهم و اساسی است، تصریح کرد: اگر انسان اهل تقوا شود، صاحب بصیرت خواهد شد و بصیرت اصل مهمی است که لازم است همه اقشار مختلف مردم و مسؤولان از آن بهره‌مند شوند.

 

 وی در پایان با اشاره به موضوع نفوذ و خطرات آن گفت: نفوذ نفس اماره، نفوذ نفس دیگران، نفوذ شیطان، نفوذ مستکبران و نفوذ دنیا از ابعاد مختلف نفوذ به شمار می‌آیند که باید با جدیت مورد توجه مسؤولان قرار گرفته تا از خطرات آن در امان بمانند./873/202/ب3

ارسال نظرات