۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۰۳۸
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد؛

ضرورت هجرت برای تبلیغ دین در جهت مقابله با هجمه‌های دشمن

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به ضرورت هجرت در جهت تبلیغ دین گفت: با توجه به ضرورت‌های زمان و هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام به اعتقادات و باورهای دینی مردم، لازم است افرادی که به مدارج علمی مورد قبول رسیده‌اند با هجرت به نقاط مختلف کشور با این هجمه‌ها مقابله کرده و با نشر معارف دین زکات علم خود را بپردازند.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ضرورت هجرت در جهت تبلیغ دین گفت: با توجه به ضرورت‌های زمان و هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام به اعتقادات و باورهای دینی مردم، لازم است افرادی که به مدارج علمی مورد قبول رسیده‌اند با هجرت به نقاط مختلف کشور با این هجمه‌ها مقابله کرده و با نشر معارف دین زکات علم خود را بپردازند.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی را تعمیق باورهای دینی دانسته است که به دست مبلیغین اسلام انجام می‌شود.


حجت الاسلام نظری محدود بودن امکانات لازم فرهنگی و تبلیغی را از جمله موانع هجرت دانست و اعلام کرد: در برخی نقاط کشور امکانات لازم فرهنگی و تبلیغی محدود است و همین امر بخشی از موانع هجرت را تشکیل می‌دهد، همچنین ممکن است برخی افراد با وجود داشتن توانایی لازم برای تبلیغ، به ادامه تحصیل و کسب مدارج تخصصی نیاز داشته باشند.


وی درباره هجرت علمای برجسته و تاثیر حضور آنان در استان‌های مختلف بیان داشت: نفس حضور عالمی پرهیزکار در یک منطقه، تبلیغ دین، معارف قرآن و اهل بیت(ع) است و اقشار مختلف از نور علم این عالم بهره مند می‌شوند که این نیز به نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی، تقویت و تعمیق ایمان و باورهای دینی مردم است و برطرف شدت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه را در پی خواهد داشت.


این مسؤول فرهنگی با اشاره به نقش نهاد فرهنگی اداره تبلیغات در جذب عالمان و روحانیان ابراز داشت: از آنجایی که روحانیت در جهان تشیع امری مردمی است مردم باید در جذب، دعوت و استقبال از آنان همکاری کنند، دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با انجام کارهایی مانند ساخت خانه عالم و دادن تسهیلات عهده دار کارهای سخت افزاری این امر باشند.


وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر در نقاط مختلف استان قزوین کارهایی را برای جذب روحانی انجام داده‌ایم، اما متاسفانه با کمبود روحانی مواجه هستیم، لازم است مردم در محل زندگی خود افرادی که با شرایط حوزوی هماهنگی دارند را شناسایی و آنان را برای ورود به حوزه‌های علمیه تشویق و حمایت کنند. 


حجت الاسلام نظری تاکید کرد: نخستین و کمترین خواست جامعه تبلیغی ما، تشویق و حمایت از افراد برای حضور در حوزه های علمیه است، چرا که رشد مناطق مختلف، تامین نیازمندی‌های فکری، معنوی و اخلاقی جامعه، دفع شبهات و هجمه ها و کاهش گرایش به نحله‌های انحرافی را در پی خواهد داشت.


وی در پایان با بیان این‌که نیازمندی‌های معنوی و فکری نیازمندی‌های حقیقی ما هستند گفت: نیازمندی‌های معنوی و فکری نیازمندی‌های حقیقی و اصلی ما هستند و این امر با پیشرفت علمی و تکنولوژی حاصل نمی‌شود، بنابراین حضور عالمان دینی در جامعه ضروری است./۹۵۵/302/ب3

ارسال نظرات