۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۳۹۱۱۳
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان:

ایجاد گفتمان های پژوهشی در بدنه حوزه های علمیه نتایج مطلوبی خواهد داشت

حجت الاسلام جلائیان با تاکید بر اینکه ایجاد گفتمان های پژوهشی در بدنه حوزه های علمیه نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت، به بخشی از وظایف معاونین پژوهشی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: ایجاد ساختارهای لازم در حوزه های علمیه در جهت تحول موقعیت های پژوهشی در اولویت معاونین پژوهشی قرار بگیرد.
جلسه هم اندیشی امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ششمین جلسه هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس حوزه علمیه خراسان ظهر امروز با حضور معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان و جمعی از معاونین پژوهشی مدارس حوزه علمیه خراسان در محل سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.


حجت الاسلام علی جلائیان اکبر نیا، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در ابتدای این جلسه پژوهش را در راستای پاسخ به مشکلات علمی مطرح کرد و افزود:پژوهش باید مسئله محور باشد و مشکلات را حل کند.


وی با بیان اینکه یکی از جنبه های تحقیق و پژوهش تمرین است، خاطر نشان کرد: طلاب سطوح پایین حوزه علمیه مساله پژوهش برایشان مجهول است.


معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه ایجاد گفتمان های پژوهشی در بدنه حوزه های علمیه نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت، به بخشی از وظایف معاونین پژوهشی در حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد ساختارهای لازم در حوزه های علمیه در جهت تحول موقعیت های پژوهشی در اولویت معاونین پژوهشی قرار بگیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت و اهداف مشخص و تعیین شده در ارائه فراخوان های پژوهشی تاکید کرد و افزود: در برنامه ریزی های پژوهشی اهداف و ملزومات به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.


حجت الاسلام  جلائیان اکبرنیا با بیان اینکه روش مطالعه و روش مباحثه از مقدمات ورود به فضای پژوهش است، تاکید کرد: اگر آموزش در حوزه ها و مدارس علمیه پژوهش محوری باشد از ابتدا ذهن طلاب و حوزویان با پژوهش انس می گیرد و برای یک پژوهش دچار ترس و اظطراب نخواهند شد.


وی در پایان سخنان خود به آسیب های پژوهشی طلاب حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: اگر طلبه ای در انتخاب موضوع و تحقیق خود مشکل دارد و دغدغه پژوهشی ندارد، قطعا موفق نخواهد بود و ضرورت دارد در جهت آموزش و تقویت پژوهش حرکت کرد.


خاطرنشان می شود در ادامه این نشست معاونین پژوهشی مدارس علمیه حوزه علمیه خراسان به ارائه نظرات و دیدگاههای خود در جهت توسعه و تحول فعالیت های پژوهشی مدارس ارائه دادند.


یادآور می شود تقویت گروههای علمی مدارس علمیه در راستای کاربردی کردن مباحث آموزشی، تامین هزینه فعالیت های پژوهشی و توجه بیشتر به فعالیت های پژوهشی مدارس از جمله مباحث ارائه شده در این جلسه هم اندیشی بود که برگزار شد./859/202/ب3

 

ارسال نظرات