۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۸۷۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

استفاده از ظرفیت روحانیان در حوزه فرهنگ ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت روحانیان در حوزه فرهنگی نهایت استفاده صورت گیرد، گفت: باید از ظرفیت روحانیان برای ترویج و گسترش مسائل فرهنگی استفاده و خانه‌ های عالم ساخته شوند تا روحانیان در روستاها حضور یابند و مردم را با مسائل فرهنگی و دینی آشنا کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان لزدگان که با حضور مسؤولان این شهرستان به میزبانی فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه غفلت از مسائل فرهنگی، خسارات جبران ناپذیری برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد، افزود: امروزه ما در فضایی زندگی می ‌کنیم که انواع انحرافات و گناه در آن وجود دارد که برای جلوگیری از این انحرافات باید فعالیت فرهنگی را در مساجد تقویت کرد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت روحانیان در حوزه فرهنگی نهایت استفاده صورت گیرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت روحانیان برای ترویج و گسترش مسائل فرهنگی استفاده و خانه‌ های عالم ساخته شوند تا روحانیان در روستاها حضور یابند و مردم را با مسائل فرهنگی و دینی آشنا کنند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه خدمت به نظام طاغوت و هر کاری که برای نظام طاغوت صورت می‌گیرد اگر هم به حق باشد اجر آن باطل است، خاطرنشان کرد: ما در نظامی الهی و برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) زندگی می کنیم و این بزرگ ترین نعمت برای ما است که باید قدردان آن باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام شرایط خدمت را با توجه به احادیث و روایات در سه چیز عنوان کرد و گفت: کارگزار نظام جمهوری اسلامی ایران بایستی مدیر، مدبر و لایق باشد و در امور ورع و حلم را سرلوحه کار خود قرار دهد و بداند که این یک اصل است.

 

حجت اسلام حسین انصاری، امام جمعه لردگان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه مردم این شهرستان پایبند به نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان لردگان در تمام صحنه ‌های انقلاب، راهپیمایی ‌ها، مراسمات مذهبی و نمازهای جمعه بارها ثابت کردند که مردمی ولایت مدار و همیشه در صحنه هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی مسؤولان در این شهرستان گفت: از نماینده ولی فقیه در استان می ‌خواهیم که در ساخت مصلا، ساخت مساجد و خانه‌های عالم و مراکز فرهنگی دیگر و اعزام روحانیان برای ایام‌های خاص به روستاها و مناطق این شهرستان یاری گر مسؤولان باشند، همانطور که تا به امروز بوده اند.

 

اسدالله جلیل، معاون فرماندار لردگان نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای احداث 9 مسجد شهری و روستایی از محل اعتبارات اهدایی رهبر معظم انقلاب به استان، یک میلیارد و 123 میلیون تومان اعتبار در این شهرستان هزینه شده است.

 

معاون فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و علمی در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان 3 دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، و پیام نور با 3000 دانشجو، 230 مدرس و 28 رشته کارشناسی و 11 رشته کاردانی در حال فعالیت هستند./202/9457/ب1

ارسال نظرات