۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۳۷۸۲۵
مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین:

منع توسل به معصومین ریشه در تفکرات بنی امیه دارد

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره تفکر سطحی وهابیت در شرک دانستن زیارت قبور، گفت: مخالفت وهابیت با بزرگداشت شعائر الهی ریشه در تفکرات اموی دارد.
دکتر سودانی  مدیر دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در ویژه برنامه «یوم الهدم» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه وهابیت غده سرطانی دیگری در امت اسلام پس از رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: جسارت وهابیت در تخریب قبور ائمه اطهار و اولیاء ریشه در تفکرات بنی امیه دارد چرا که آنها از بزرگداشت شعائر الهی به ویژه تکریم رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) کینه­ توز و خشمگین می شدند.

 

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: ابن ابی الحدید معتزلی در خطبه 60 نهج البلاغه بر عصبانیت بنی امیه از تکریم داشتن اهل بیت(ع) زنده نگه داشتن میراث رسول خدا(ص) اشاره می کند و معاویه بن ابی سفیان از ذکر نام حضرت ختمی مرتبت(ص) در اذان ناراحت و آن را علت آزار و اذیت بنی هاشم برای خود می پندارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه به قضایای دیگری درباره منع زیارت و نماز خواندن در کنار قبر پیامبراکرم(ص) و توسل به آن حضرت از سوی بنی امیه اشاره و تصریح کرد: ابن تیمیه احیاء کننده تفکرات بنی امیه که فتوای قتل زائران و متوسلان به انبیاء الهی و اولیاء را داد و پس از آن مؤسس فرقه ضاله وهابیت چنین فتوایی را صادر کرد.

 

سودانی به سطحی نگری و عدم تعمق وهابیت در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: حضور زائران در حرم امامان معصوم(ع) برای تکریم و بزرگداشت آنها به سبب منزلت والایشان در نزد خداوند بوده و هر گز به معنای عبادت آنها نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود به مناظره خود با یکی از وهابیون در کنار خانه خدا اشاره و ابراز داشت: انسان پاک و مطهر از گناه واسطه تقرب و توسل بنده و خداوند است و امام معصوم واسطه­ی رسیدن بندگان به خداوند بوده که آیه 35 سوره مائده اجازه یافتن واسطه و سبب در رسیدن به خداوند را به شرط رضایت الهی بیان می کند.

 

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) مطهر، مقدس بودن و جایگاه خاص در نزد خداوند داشتن را از جمله شرایط الهی برای واسطه قرار گرفتن بیان کرد و ادامه داد: انسان­ های مقدس انبیاء و یا اولیاء هستند و تکریم آنها برای تقلید پذیری از سیره، اخلاق و روش­هایشان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آیه 248 سوره بقره خاطرنشان کرد: احیاء میراث اسلامی به هیچ وجه شرک نیست چرا که خداوند در این آیه اجازه حمل میراث آل موسی و هارون(ع) را داده و آن را نشانه و معجزه­ای بیان می کند اما تفکر کور و سطحی نگر تکریم و احیاء میراث و زیارت قبور را شرک می پندارد.

 

سودانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وهابیت و داعش برای نابودی هویت اسلامی گام بر می دارند، افزود: وهابیت اسلام اموی خالی از رحمت، رأفت، شفقت و علم آموزی را خواهان است در حالی که با اسلام محمدی اصیل مخالف هستند./9456/203/ب2

ارسال نظرات