۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۳۶۷۶۸
نماینده خبرگان رهبری:

 وهابیت و داعش تهدید جدی برای جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تفکرات افراطی و داعشی وهابیت مهم‌ترین تهدید برای امت اسلامی و تحقق وحدت مسلمانان محسوب می شود.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که انفجار اخیر در مدینه زنگ هشداری برای جهان اسلام بوده است، اظهار داشت: داعش خط قرمزها را عبور کرده و خود را تا جوار مرقد منور حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه بقیع رسانده است.


وی با بیان این‌که حملات تروریستی در حج امسال دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: گروهک ترویستی داعش در صدد ناامن کردن تمامی نقاط جهان به ویژه محل زندگی مسلمانان است و ایران نیز جزو برنامه های آنان بوده ولی امنیت کنونی کشور مانع از اجرای برنامه های آنان می شود.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که تفکرات افراطی و داعشی وهابیت مهم‌ترین تهدید برای امت اسلامی و تحقق وحدت مسلمانان محسوب می شود، تصریح کرد: در زمان حاضر به برکت آگاهی مردم ایران و نیروهای امنیتی و مسلح کشور، جمهوری اسلامی از امن ترین کشورهای جهان است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، افزود: نیروهای امنیتی کشورمان در روزهای گذشته موفق شده اند چند گروه تروریستی را در مرزهای مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان و مرزهای غربی به هلاکت برسانند و در تهران نیز چندین گروه وابسته به داعش را متلاشی و اعضای آن را دستگیر کرده اند.


وی افزود: نیروهای امنیتی و مسلح، همیشه مدافع امنیت کشور هستند و مردم نیز باید برای تامین و توسعه این امنیت، آگاهی کاملی از فعالیت های تروریست ها داشته باشند و نسبت به حرکت های مشکوک آنان حساس شده و این موارد را در تمام نقاط کشور به نیروهای امنیتی گزارش کنند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در قبرستان بقیع، اظهار داشت: تفکر تکفیری وهابیت در طول سالیان گذشته عامل اصلی در تخریب بارگاه امامان شیعه بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تا 94 سال قبل امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در قبرستان بقیع دارای قبه و بارگاه بودند، افزود: وهابیان با افکار مرتجعانه خود و با دستور مفتی ها، اقدام به تخریب این بارگاه ها زدند و این تفکر امروز از سوی داعش در اماکن مذهبی اجرا می شود.


امام جمعه مراغه ادامه داد: صدمه رساندن به بارگاه های ائمه معصومین (ع) در کاظمین و سامرا نمونه ای از تفکر تکفیری و ارتجاعی گروهک تروریستی داعش است که اگر دوباره به این اماکن مقدس در سوریه و عراق و حتی ایران دست یابند بدون شک تفکر خود را عملی می کنند.


وی با بیان این‌که تمامی هزینه های ترویج این تفکر تکفیری با حمایت دشمنان اسلام و پول خود مسلمانان از سوی عربستان سعودی تامین می شود، ادامه داد: ارتش های مردمی و نظامی عراق و سوریه توانسته اند این گروه را تا آستانه شکست عقب برانند و به زودی شاهد اضمحلال داعش و تفکر وهابی خواهیم بود./302/935/ب1

ارسال نظرات