۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۷۳۶
امام جمعه هیرمند:

زکات، فقر و فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد

امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: زکات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین واجبات شرعی، از یک سو فقر و فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد و از سوی دیگر موجب برکت و فزونی مال فرد زکات‌ دهنده هم می‌شود.
گزمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه شهرستان هیرمند صبح امروز، در نشست ستاد احیای زکات که با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد، گفت: زکات یک فریضه الهی است و اهمیت آن از همین جا روشن می‌شود که در قرآن کریم، همیشه بعد از اقامه نماز مورد تأکید قرار گرفته است.

 

امام جمعه شهرستان هیرمند افزود: واژه زکات به معنای رشد کردن و فزونی یافتن است، زیرا افزون بر آنکه به جامعه سود می‌رساند، موجب منفعت خود شخص هم می‌شود؛ امام علی(ع) می‌فرمایند: «بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد».

 

وی بیان کرد: در جامعه انسان‌های بسیاری هستند که توان مالی برای سیر کردن شکم خود را هم ندارند، حتی افرادی به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های خود در زندان‌ها بسر می‌برند، از این رو اگر زکات پرداخت و به درستی صرف شود، بخش زیادی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام گزمه عنوان کرد: برخی افراد متأسفانه از ترس اینکه مال آنان کم شود و یا در آینده دچار فقر شوند، زکات پرداخت نمی‌کنند، در حالی که در روایات اسلامی آمده است،= زکات نه تنها سبب فقر نمی‌شود بلکه روزی را هم زیاد می‌کند.

 

وی با اشاره به موارد وجوب زکات، ادامه داد: چهار پایان سه‌گانه، غلات چهارگانه مانند جو و گندم و همچنین طلا و نقره مشمول زکات می‌شود و در مواردی همچون کمک به فقرا، نیازمندان و بدهکاران صرف می‌شود.

 

امام جمعه هیرمند در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها و مبلغان باید در ترویج امر زکات تلاش داشته باشند، اظهار کرد: ساخت خانه زکات در دستور کار مسؤولان و ادارات شهرستان هیرمند قرار داشته باشد تا بتوانیم این امر الهی را بهتر از گذشته، پیش ببریم./203/831/ب1

ارسال نظرات