۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۶۷۱۶
فضل الله:

مسلمانان در وضع دردناکی قرار دارند

امام جمعه بیروت نسبت به وضع کنونی امت های عربی و اسلامی ابراز نگرانی کرد و آنان را نسبت به تکیه بر سیاست های غرب برحذر داشت.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) حاره حریک نسبت به وضع کنونی جهان اسلام ابراز نگرانی کرد و گفت: جهان عرب و اسلام در وضع دردناکی قرار دارد و اسامی مختلف در حال ضربه به این جهان هستند، آخرین مورد نیز به فاجعه در منطقه کراده بغداد و حمله تروریستی به بارگاه سید محمد فرزند امام هادی(ع) بود. 

 

وی افزود: هیچ کس حق ندارد از مسؤولیت اخلاقی خود در قبال این فاجعه ها شانه خالی کرده و به فکر مصالح و تصفیه حساب های شخصی خود باشد. همه کشورهای عربی و اسلامی باید از توان سیاسی و امنیتی خود برای خروج از این تونل خونین و پایان این پرونده سیاه در تاریخ امت استفاده کنند.

 

این روحانی لبنانی درباره گزارش تحقیق صورت گرفته در انگلیس درباره مشارکت این کشور در جنگ علیه عراق تصریح کرد: این گزارش گرچه دارای نقاط مثبتی است اما برای تبرئه انگلیس یا عذرخواهی همانند سایر اشتباهات گذشته صورت می گیرد. این گزارش که پس از جاری شدن خون و کشته شدن هزاران شهروند در عراق و تخریب این کشور صادر می شود، نمی تواند جان قربانیان را بازگرداند، از درد مردم بکاهد، کشور را بازسازی کند، خانه های تخریب شده را برپا سازد و زیرساخت را به حالت قبلی برگرداند.

 

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: اذعان انگلیس به غیرقابل قبول بودن جنگ علیه عراق نشان دهنده بی اخلاقی بودن سیاست های وابسته به آن است که از مصالح کشورهای بزرگ نشأت می گیرد. امیدواریم که مسلمانان و اعراب از شرط بندی و تکیه کردن بر غرب درس عبرت بگیرند.

 

وی با اشاره به امیدواری لبنانی ها برای پایان بحران در این کشور، از پیشرفت در پروژه استثمار نفت جهت نجات اقتصادی لبنان استقبال کرد.

 

امام جمعه بیروت در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله اشاره کرد و گفت: آثار این مرجع فقید نه تنها برای عصر کنونی، بلکه برای آیندگان نیز مورد استفاده کرده و از اندیشه وی بهره خواهند گرفت. ایشان هیچگاه کینه و نفرتی نسبت به دیگران نداشت و حتی کسانی که به شدت وی را آزار دادند نیز بخشید./980/ب902/د

ارسال نظرات