۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۶۷۰۷
امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از کالاهای داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام قاسمی زاده با تأکید بر ضرورت استفاده از کالاهای داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با فرهنگ سازی می توان میل تقاضای مؤثر را از کالای خارجی به داخلی تبدیل کرد.
حجت الاسلام قاسمی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر، گفت: خداوند کل هستی را برای بهره وری انسان ها قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: انسان ها باید با استفاده از نیروی عقل و تفکر خود راه های هرچه بیشتر استفاده کردن از این ظرفیت های هستی را به وجود آورند.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده ابراز داشت: مقام معظم رهبری می فرماید: دلبستگی به تولیدات بیگانه و بی اعتنایی به تلاش کارگر ایرانی، بیماری و عادت بدی است که پول و ثروت را به جیب کارگر خارجی سرازیر می کند.

 

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: امروز مصرف کالای خارجی به منزله عدم مصرف کالای مشابه داخلی است که این عدم استفاده از کالای ایرانی به منزله تعطیلی صنایع داخلی، بیکاری جوانان و نیروی انسانی و وابستگی خارجی جهت تامین نیاز و تداوم مصرف ثروت ملی یعنی نفت و تشدید فزاینده وابستگی به بیگانه و نفت و مرگ تدریجی اقتصاد در جامعه خواهد بود.

 

وی راهکار استفاده از کالای داخلی در جامعه را چنین بیان کرد: با فرهنگ سازی می توان میل تقاضای مؤثر را از کالای خارجی به داخلی تبدیل کرد.

 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: در طراحی الگوی اسلامی ایرانی باید توجه شود که حمایت اقتصادی یکی از وظایف تنظیم بازار در دولت اسلامی است.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب مطرح کرد: اهمیت حجاب و عفاف تا جایی است که خداوند در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آم را حافظ انسان در برابر بسیاری لز بیماری های جسمی و روانی می داند.

 

وی ادامه داد: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن ومرد وجود دارد.

 

خطیب جمعه کرمان اذعان داشت: محیط از عوامل اساسی است که در شخصیت فرزندان شکل دهنده می باشد و  شامل خانواده، مدرسه و جامعه می شود. محیط سالم به دور از سخنان ناپسند و کردار زشت در رشد شخصیت روحی و اخلاقی فرزندان اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان با اشاره به اشراف نیروهای سوری بر شهر حلب که در ادامه با به تسلط در آوردن جاده استراتژیک کاستلو همراه خواهد بود را یکی از امدادهای غیبی خداوند بر نیروهای مسلمان دانست و گفت: امیدواریم به زودی نیروهای تکفیری و تروریستی دیگر توانی برای عرض اندام کردن در منطقه نداشته باشند./201/9705/ب1

ارسال نظرات