۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۶۵۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دست درازی به بیت‌المال از بزرگ‌ترین منکرات در سیستم اداری کشور است

مدیر حوزه علمیه قزوین رشوه دادن و رشوه گرفتن را از بزرگ‌ترین منکرات در سیستم اداری کشور دانست و گفت: در مورد اختلاس و دست درازی به بیت المال هم حکم همین است از این رو دولت و قوه قضائیه مسؤولیت جلوگیری از این گونه اقدامات را به عهده دارند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین پنجشتبه شب در مسجد امام خمینی قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر و نهادینه کردن این فریضه، گفت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر نخستین اقدام فضا سازی و آماده کردن جامعه است.

 

وی در ادامه افزود: فضای معرفی معروف‌ها و کنار زدن منکرها، عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وظایف مربوط به دولتمردان است که باید دقت بیشتری به خرج دهند.

 

رشوه از بزرگ‌ترین منکرات در سیستم اداری کشور است

حجت الاسلام عباسی رشوه دادن و رشوه گرفتن را از بزرگ‌ترین منکرات در سیستم اداری کشور دانست و تصریح کرد: در مورد اختلاس و دست درازی به بیت المال هم حکم همین است از این رو دولت و قوه قضائیه مسؤولیت جلوگیری از این گونه اقدامات را به عهده دارند.

 

ارگان‌های دولتی باید ملزم به رعایت حجاب باشند

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت حجاب، ابراز کرد: بحث حجاب و عفاف که از مهم‌ترین مسائل مربوط به زنان در جامعه اسلامی است توجه خاصی را می‌طلبد، برای تحقق این امر باید وزارت خانه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی ملزم به رعایت حجاب باشند تا در ادامه الگوی افراد عادی جامعه قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بزرگ‌تر‌های هر خانواده می‌توانند برای راهنمایی اعضای خانواده شان قدم‌های سازنده‌ای بردارند و این توصیه‌ای قرآنی و تربیتی است که والدین باید به آن جامه عمل بپوشانند.

 

اگر امر به معروف زمین بماند سایر واجبات هم زمین می‌مانند

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه همه باید در جهت عملیاتی کردن احکام الهی کوشا باشند، ابراز کرد: وظیفه اصلی به عهده حکومت است، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات متعددی ذکر شده که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمین بماند سایر واجبات هم زمین می‌مانند از این رو اگر بخواهیم نماز هم نشر پیدا کند پیش از آن باید فضای مناسب را آماده کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین وظیفه آحاد جامعه در عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و تصریح کرد: اگر افراد امر به معروف را فراموش کنند کم کم فساد و ناهنجاری در جامعه فراگیر می‌شود و مردم به ستوه می آیند.

 

وی در پایان با ابراز امید‌واری برای اقدام همگانی در راستای عملیاتی کردن امر به معروف در جامعه، گفت: با جلوگیری از منکر همه باید در جهت اصلاح جامعه قدم برداریم./202/873/ب1

ارسال نظرات