۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۳۵۴۴۲

دیده بان حقوق بشر خواستار حذف عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد

رییس دیده‌بان حقوق بشر با تاکید بر «باج‌خواهی» ریاض در ماجرای حذف از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان، از لزوم حذف سعودی‌ها از شورای حقوق بشر این سازمان سخن گفت.
جنایات عربستان در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، رییس یکی از نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر، با اشاره به حذف نام عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان به دلیل فشارهای ریاض ضد این سازمان، بر لزوم حذف سعودی‌ها از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد.

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل  روز گذشته از مجمع عمومی سازمان ملل خواستند عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورد.

 

عضویت در شورای حقوق بشر که 47 عضو دارد، 3 ساله بوده و حدود دو سال از عضویت عربستان سعودی در این شورا می‌گذرد.

 

حالا مدیر دیده‌بان حقوق بشر به ماجرای جنجالی و بی سابقه تهدیدها و فشارهای عربستان سعودی به سازمان ملل برای حذف نامش از لیست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان اشاره کرد.

 

ماه گذشته سازمان ملل برای مدت کوتاهی نام ائتلاف عربستان علیه یمن را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد. مطابق گزارش این سازمان در حملات ائتلاف سعودی، 510 کودک کشته و نزدیک به 667 کودک دیگر زخمی شدند.

 

کنت روث مدیر دیده‌بان حقوق بشر گفت: «اخاذی و باج‌خواهی سعودی‌ها از سازمان ملل در ماجرای لیست شرم (لیست ناقضان حقوق کودکان)، یک دلیل دیگر برای حذف آنها از شورای حقوق بشر سازمان ملل است».

 

او پیشتر نیز به دلیل حذف نام عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان، انتقادات تندی علیه دبیرکل سازمان ملل مطرح کرده و از بان‌کی‌مون خواسته بود که «شرم کند»./847/ب103/د

ارسال نظرات