۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۱۲۱
نخست وزیر عراق:

جهان در انتظار آزادی فلوجه است

نخست وزیر عراق گفت: همه مردم عراق و تمام دنیا در انتظار اعلام آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش هستند.
حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق امروز در مقر فرماندهی عملیات مشترک فلوجه در بغداد گفت: امکان پیروزی سریع در عملیات آزادسازی فلوجه وجود دارد اما تاکید بر حفظ جان مردم بی گناه و دادن کمترین تلفات در بین صفوف نیروهای عراقی باعث شده که روند عملیات با حوصله پیش برود.


وی در عین حال تاکید کرد که فلوجه بدون تردید در آینده نزدیک آزاد خواهد شد و پرچم ملی عراق بر فراز این شهر به اهتزاز در می آید.


العبادی گفت: حفظ جان غیرنظامیان در این عملیات به شدت مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاش این است که مردم بی گناه را از جرم و جنایت داعش در فلوجه آزاد کنیم.


نخست وزیر عراق تاکید کرد که نیروهای ارتش عراق، پلیس محلی، تشکیلات مردمی الحشد الشعبی، یگان مبارزه با تروریسم، یگان واکنش سریع، نیروی هوایی، پشتیبانی هوایی ارتش، پلیس الانبار به علاوه داوطلبان استان الانبار در این عملیات مشارکت دارند.


وی بر ضرورت تمرکز بر فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی در عملیات آزادسازی فلوجه تاکید کرد و افزود: دنیا در انتظار آزادی فلوجه است.


همزمان با حضور نخست وزیر عراق در فرماندهی عملیات فلوجه، سلیم الجبوری، رییس پارلمان نیز بامداد امروز از مقر فرماندهی این عملیات بازدید و روند عملیات نظامی را پیگیری کرد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات