۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۷۶۸۹
همزمان با روز جوان؛

مراسم اختتامیه دهمین مسابقه بزرگ راهیان نور مشهد برگزار شد

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: عاشورا و تاسوعا به روز است و هر سال با شور و شعور و شوق و سوز برگزار می‌شود، دفاع مقدس نیز چون از آن الهام گرفته است در زمان، حرکت می‌کند و پیش می‌رود.
راهیان نور راهیان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  مراسم اختتامیه دهمین مسابقه بزرگ راهیان نور و همچنین سالگرد شهادت محمدمهدی خادم‌الشریعه عصر امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم، ابتدا‌ سرهنگ پاسدار‌ موحدنیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک‌اشتر، طی سخنانی ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و افزود: مسابقه راهیان نور ناحیه مالک اشتر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزش‌های آن عزیزان به نسل آینده است.

 

وی در ادامه به استقبال کم‌نظیر مردم از این مسابقه حتی افراد خارج از استان خراسان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته این مسابقه در خراسان برگزار می‌شد اما در سال جاری از حدود هفت استان در این مسابقه شرکت‌کننده داشته‌ایم.

 

جلسه با شعرخوانی جناب آقای معین‌پور از شاعران جبهه و جنگ ادامه پیدا کرد و بعد از وی سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور و رئیس اردویی و راهیان نور بسیج مستضعفین به جایگاه دعوت شد. وی بعد از تبریک ایام شعبانیه به فتح خرمشهر اشاره کرد و با یادآوری فرمایش امام خمینی(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد، تصریح کرد: راهیان نور، در واقع امتداد دفاع مقدس است. دفاع‌مقدسی که ارزش‌های بالای انسانی و اسلامی در آن به ظهور و بروز رسیده است. بنابر این باید این ارزش‌ها را به نسل بعد انتقال بدهیم.

 

وی به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و افزود: دفاع ما دفاع از حریم ولایت، ایستادن در برابر استکبار و از خودگذشتگی است. جوهره و ماهیت عاشورا است که در دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرده است. آیا می‌توانیم بگوییم عاشورا و تاسوعا تمام می‌شود؟ خیر، دفاع مقدس نیز همان‌طور کهنه نمی‌شود و همیشه زنده است. عاشورا و تاسوعا بروز است و هر سال با شور و شعور و شوق و سوز برگزار می‌شود. دفاع مقدس نیز چون از آن الهام گرفته است در زمان، حرکت می‌کند و پیش می‌رود.

 

سردار سلیمانی به ظرفیت‌های بالای معنوی کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: راهیان نور بستر انتقال معارف است؛ راهیان نور یکی از عرصه‌های بزرگ فرهنگی است و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر می‌گذارد و می‌تواند در مقابل جنگ فرهنگی دشمن بایستد، تا جایی که ما در بین زائران مناطق جنگی، زائران خارجی نیز داریم.

 

وی در پایان سخنرانی خویش به بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: دشمن با تحریم و تهدید و سرقت، کاری از پیش نمی‌برد؛ هدف اصلی دشمن که تمام توان خود را برای آن به کار می‌گیرد از بین بردن یاد امام خمینی(ره) است.

 

شایان ذکر است، در پایان مراسم به قید قرعه به افرادی که در مسابقه راهیان نور شرکت کرده بودند جوایزی اهدا شد و همچنین رضا ایرانمنش بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و جانباز 8 سال جنگ تحمیلی به خواندن شعری در وصف شهدا و خانواده شهدا پرداخت./862/202/ب2

ارسال نظرات